/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
styresystem ME
Fra : bensus59
Vist : 321 gange
200 point
Dato : 25-11-04 08:55

jeg har 2 partioner på min pc
c kører me styresystem
d kører xp prof
Nu er me gået ned og jeg vil gerne have slettet det men min computer kan ikke
starte me op i nogen som helst tilstand i, me jeg har nogle programmer der kun kan køre med me så jeg vil installere det igen xp fungere perfekt er der nogle af jer der er gode til komandoer så jeg kan fjerne me.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-11-04 09:09

Det er mig bekendt ikke særligt godt at have to styresystemer og da slet ikke ME.
Mit råd er at formatere hele lortet og starte på en frisk med XP.
Format :C
Surt

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-11-04 09:16

ME skulle aldrig have været på markedet,mon ikke du kan finde tilsvarende pogrammer til XP,mig bekendt er der ikke udviklet pogrammer specielt til ME.Men det er da muligt

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-11-04 09:18

PS hvis du har noget data på hardisken du gerne vil gemme er det nok en god ide at smide hardisken over i en anden computer og enten gemme det på en anden hardisk eller lægge det over på cdr..
Du skriver at du har nogle programmer der kun kan køre i ME..
I XP er der en funktion der hedder kompabilitet hvor at du kan få programmer til at køre under ME,98,95 tilstand.. Dette gøres ved at højreklikke på programmets ikon og vælge egenskaber og trykke på fanebladet kompabilitet her kan du så vælge om at det skal køres under ME komp.. eller nogle af de andre nævnte..
Men at starte på en frisk kun med XP ville jeg anbefale

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-11-04 09:18

Du kan bruge en 98 boot fisk--Fdiske og format C:

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-11-04 09:20

Brug XP instalations cd´en og slet alle partitioner og installer XP

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-11-04 09:56

Hmm !!!

Windows ME er / var udmærket til de PCére der var / er drivere til og XP var der jo ikke da det kom frem. De bedste muligheder er nu at finde i XP.

Til ældre PCére er Windows ME og Windows 98 stadig et godt alternativ og har man ikke brug for alle de hersens nye programmer - ja så er der jo ogaå det gode gamle DOS - som man alligevel skal bruge ind imellem - når man bruger nye styresystemer!

En skam, at det ikke var det DOS, der blev det dominerende - så havde det været helt anderledes og ikke det MS og Bill Gates monopol og dominans.

De nedsættende kommentarer om Windows ME - må være skrevet af en - der ikke har kendskab til dette styresystem - på mine PCére (før XP), havde jeg langt flere nedbrud ind eks.v. Windows 98 og da det var DOS stort set ingen nedbrud - undtagelse var dog ved spil!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-11-04 10:27

Jeg er en af dem, der gik fra win98 2 se/dk til ME. Jeg havde stort set ikke en dag, hvor der ikke opstod et eller andet problem. På et år tror jeg, at jeg formaterede en gang hver tredie måned, så jeg gik tilbage til win 98 - indtil XP kom. Så jeg har ikke ret gode erfaringer med Me,som et stabilt styresystem. alka

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 25-11-04 11:06

Problemet med ME er at det er åbent som en si - alle med bredbånd kan hackes uden problemer, og samtidig er systemets kerne også ustabilt, så de 2 kombinationer gør at det aldrig må installertes efter 2000 på nogen PC overhovedet.

Brug kompatibilitets standarden i XP til at køre software som kræver ME/98 for at køre, da det giver dig langt større sikkerhed end ellers.

Du kan bare kopiere over på XP dikesn vhja. filhåndtering, så bevarer du da i det mindste data, og så formatter disken efterfølgende, og brug den som extra arkiv plads.

Lars

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-04 11:07

Jeg har kørt med ME i mange år uden problemer!

Kan man ikke sætte ME startdiskette i - så vil drevet med ME læse den?

Og så trykke F8 og starte det op i fejlsikret tilstand.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 25-11-04 11:22

Hej Camillamoster

Hvis du kører ME og du har en alm. netexpress ADSL fra TDC står alle dine porte mod internettet vidt åbne. Det betyder at du skal regne med at en hacker vil overtage din PC og logge på den uden problemer, netop fordi ME ikke kræver password etc. for at logge på gennem en port.

Det andet problem med ME er at hvis du afinstallerer noget HW eller SW i ME, bliver selve kernen ustabil fordi den ikke kan slettet nogle filer som systemet bruger, så en alm. tilføj/fjern gør at du altid har nogle rester liggende, og dermed bliver systemet ustabilt når den "kalder" disse drivere/filer etc. og ikke kan finde resten.

Har haft en nabo som blev hacket - netop fordi han brugte ME og havde netexpress - så der var ca. 21GB porno/musik på hans harddisk som var blevet lagt ned fra nogle russiske hackere (kunne se det på IP adressen).

Han havde ikke bankprogram eller andet på maskinen, men det var et rent tilfælde, for så kunne hans konti været blevet tømt.

Lars

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-11-04 12:08

kort sagt -
boot fra me cdrom og indstallere me igen over den gamle(driver til net,grafik,lyd - kort skal genindstalleres)
boot fra xp cdrom og repereer xp ,når den foreslog det.
kort sagt - men det tager nogle timer ....surt surt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-04 12:15

Hvis du starter XP op vil du fra denne kunne slette indholdet af den partition hvor ME ligger og du kan endda hente data hvis der skulle være nogen.
Højreklik på Denne computer (i Startmenu) vælg Administrer, vælg Diskhåndtering.
Nu bør du kunne se den partition hvor ME ligger og kan formatere den (FAT32) ved at højreklikke på partitionen og vælge Formater, men du burde også kunne finde partitionen via Stifinder (eller i Denne computer) og derfra kopiere/slette det du vil.

Du kan ikke installere ME igen uden at få problemer med XP da man skal installere det ældste styresystem først for at få det til at virke ordentligt med mindre man har to harddiske.

Mon ikke du kan få det vigtigste til at køre under Windows XP.
ME er ikke så farligt som det beskrives når det er opsat korrekt, men godt er det ikke.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-11-04 12:24

kan du state op i fejl sikker tilstand med me kan du under programmer - tilbehør -
systemværktøjer
lave en systengendannelse
der kan løse dit problem.
ellers kan du det jeg før sagde skriv.....

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 25-11-04 14:29

hej bjarne D
Jeg har prøvet på det du skriver men jeg får en besked om at den ikke kan formatteres,og heller ikke slettes

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-04 18:20

Sikkert fordi der er lavet multiboot med Windows XP og der dermed deles bootfiler.

Har du forsøgt at afmontere unødvendige enheder for at forsøge at køre installationen færdig, som xou foreslog?
Alternativet er, at gemme data mm. og så starte forfra.

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 25-11-04 18:30

har selv løst problemet ved at bruge partion magic 8,0 , som jeg lige har købt og downloaded over internettet.det program kan bare alt - slette - flytte - og finde partioner o.s.v.tak til alle der prøvede at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-11-04 18:39

go løsning - flot
ps luk spørsmålet så andre ikke prøver at hjælpe,med tidsspilde til følge....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-04 22:56

Pyh ha, det er vist godt, at jeg ikke har ME mere.....

MVH
Hanne