/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Pighvar og slethvar på øst/nordsjælland.
Fra : pauli
Vist : 2892 gange
240 point
Dato : 05-08-02 21:46

Jeg søger GRUNDIG information om hvor ved den østsjællandske nordkyst eller på øresund man finder godt pighvar eller slethvar fiskeri. En nøjagtig angivelse af hvor, evt GPS-position, dybde mv., og beskrivelse af hvordan de fiskes på stedet, med hvilket agn og på hvilket tidspunkt af døgnet.

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : jehg

Dato : 05-08-02 22:27

Hej pauli

Jeg har har tit mødt Pigvar ( jeg dykker ) ved Tisvildeleje ved den store parkeringsplads længst væk fra ishuset, de er der mest i april/maj månede og er på 3-4 m vand. Hvordan de fanges og med hvad har jeg ingen anelse om, men nu har du da et sted at gå hen.

Jehg

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 05-08-02 23:13

Hvad er afstandenn fra kysten til det sted du har observeret pighvarene ??

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 05-08-02 23:17

Hej Jehg

Jeg er ikke kendt i Tisvildeleje, men kan du give en fyldestgørende beskrivelse af stedet- er der kun en parkeringsplads ??

Mvh Pauli

Kommentar
Fra : jehg

Dato : 06-08-02 12:23

Du skal følge vejen igennem Tisvildeleje den ender på parkeringspladsen. Helt ned for enden af denne er der en grusparkeringsplads, der går vi altid i, så det er kun der jeg har set dem. Afstanden fra kysten er 150-200 meter. De ( fiskene ) er der sikkert også resten af året, men det er sikker i april/maj, de svømmer formentlig ud på dybere vand om sommeren.

Jehg

Accepteret svar
Fra : Arnvig

Modtaget 240 point
Dato : 12-08-02 10:32

Den bedste plads jeg kender er vest for Torup flak, 1-2 sømil
NV for Liseleje omkring N 56.09.32 E 11.51.46.
Pas på , der ligger et skydeområde øst for Liseleje.
Dybden varierer 8-14 meter, lidt dybere når det er varmt og lyst.
Båden kan sættes i vandet ved Hundested og der er ca 4 sømil at sejle.
Fangst måden må du selv læse op på, men du ved sikkert
hvad Pighvarre lever af (nej, ikke sandorm)

Søren

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 12-08-02 15:44

Hej Søren

Hvad har du selv fanget på pladsen, hvilken tid af året har du fanget på, hvilket tidspunkt af døgnet, Hvilken agn har du brugt, har du ladet båden drive for vind og strøm eller har du ligget for anker ?
Har du flere positioner ?

Med venlig hilsen Nikolaj Hjorth

Kommentar
Fra : npt

Dato : 13-08-02 08:37

Her i det vestlige Jylland anvender vi ferske sildestykker som agn. Bedste tidspunkt for fiskeri er tidlig morgen, lidt før solopgang. Krogstørrelsen er samme type som til anden fladfisk.