/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Runtime Fejl
Fra : steno
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 22-11-04 23:57

Hej jeg har lige fået Politikens Slang Ordbog men jeg kan ikke åbne programmet for den skriver
Runtime error "6":
Overflow
Hvor kan jeg finde en opdatering så det virker ?

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 23-11-04 10:51

Hej

Jeg fandt følgende, som måske kan være til hjælp:

Q: I am receiving a Runtime Error 6 Overflow message when I try to run the product.

A: This error may occur if you are using any unusual video hardware or configuration. For example, if you are using two cards and monitors, an unusually high resolution or number of colors, a high-end graphics workstation used only in professional video production, IBM emulation software on a Mac, etc. If your video resolution is currently higher than 1600x1200, then please change your video resolution so that the first number (the horizontal resolution) is 1600 or less and try running it then

Mvh

Kommentar
Fra : MadDad

Dato : 11-12-04 18:11

Det er et Win 3.x/Win95 program og kan ikke køre med en skærmopløsning på mere end 256 Farver.
Jeg løste selv problemet i WinXP ved, i genvejens egenskaber for programmet, at ændre Kompatibilitet til:
---------------------------------------

Kompatibilitets Tilstand: Windows 95

Skærmindstillinger: Kør med 256 Farver

---------------------------------------
(Havde det samme problem med Politikens Synonym Ordbog og løsningen virker med begge programmer).

Mvh. og God Jul o<|;0)

Accepteret svar
Fra : Zonet

Modtaget 25 point
Dato : 14-01-06 16:22

...

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 14-01-06 16:36

Tak