/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Asus bundkort
Fra : baker.mc
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 20-11-04 00:55

Har et pro med en Asus kort. jeg har lige smidt en 200 gb hdd. i maskineriet der er spritnyt men Xp kan kun finde 127 gb. hvilke jo er lige lidt nok.. spurgte nogle kloge hoveder på microsoft messen i bella centert om hvad man lige skulle gøre da jeg mente det måtte være Xp der var problemet.. men der fik jeg dem sg.. var kun kloge på div. server produkter..
men hjælp mig lige. Der er det som nogle siger at jeg skal opdatere bio's..mulighed??

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 20-11-04 00:57

Hej.
Dit bundkort understøtter muligvis kun diske på max 137 GB.
Jeg vil undersøge om Asus har en Bios update til dit bundkort: www.asus.com.tw

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-04 02:26

Alle nyere bundkort understøtter sagtens 200Gb
Du kan sikkert allerede aktivere dine resterende GB: start/kontrolpanel/administration/komputeradministration/diskhåndtering
Her kan du sikkert se den manglende mængde, og aktivere den ved formatering.
Ellers skal du have windows opdate SP2, eller SP1, men har du hentet SP2, så er SP1 inkluderet i den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 20-11-04 10:21

Det er helt korrekt at alle nyere bundkort understøtter diske på 200-300 GB.
Ved de ældre der dog ikke kan, ligger grænsen netop ved 137 GB.
Derfor mener jeg fortsat at problemer ligger i bundkortet/BIOS.

SP1 og SP2 vil ikke ændre på noget i denne sag efter min vurdering.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 20-11-04 10:48

jeg havde en gang samme problem...
men det var egentlig bar fordi jeg havde glemt at formatere den med partitionmagic, eller et andet program der kan formatere en ny disk.
måske en mulighed ?
jeg kører selv win 2k og den kunne ikke formatere hele disken hvis jeg ikke først havde gjort det med et program som partitionmagic.

Accepteret svar
Fra : crazypaki

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-04 16:41

... Prøv at installere SP2...

Mener at det er problemet...

Har læst det et eller andet sted.....

Service Pack 2 her fra mig...

Godkendelse af svar
Fra : baker.mc

Dato : 20-01-05 08:38

Tak for svaret crazypaki. men da jeg installeret sp2 fucket min pc op så en reinstallering var nødvendig men med sp1 fik jeg fat i de sidste gb.. så pointene ligger hos dig