/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP logon
Fra : TCMathiesen
Vist : 326 gange
50 point
Dato : 20-11-04 00:26

Jeg har en XP Pro maskine,der kommer intet logon frem på skærm ved opstart,men trykker jeg Ctrl-Alt-Del kommer den frem og jeg kan skrive bruger og pass, den skriver nu det ikke passer og jeg kan ikke logge på, brugernavn og kode er ikke ændret.Pc kørte i går uden nogle problemer og der var logon på og kode virkede,der blev ikke nedtaget filer eller post, men kun lige talt over MSN ca 30 min og det var det, så det undre mig det er væk nu. har haft HD flyttet over og scandet på anden pc med norton og panda men uden der er vist virus,har kørt ad-aware også uden noget vist.Er der nogle der kan hjælpe så jeg ikke skal slette det hele igen????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-04 00:52

Du har nok selv slået brugen af logon fra, prøv at tilbagestille komputeren til en tidligere dato, det gøres i start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse
Hvis det ikke virker, så:
Start/Kontrolpanelet/brugerkonti/ændring af en konto
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-11-04 03:35

Hej TC ! Palle´s vejledning er helt rigtig, du skal lave en systemgendannelse fra een eller to dage siden, hvor du er sikker på det hele virkede. Hvis du følger Palle´s vejledning sker resten af sig selv - det tager heller ikke særlig lang tid og er et helt fint værktøj, hvis der sådan opstår problemer.
Held og lykke med det mvh Benny

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 20-11-04 10:14

Gode råd,men hvad hjælper det når Mathiesen ikke kan logge på?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-04 11:06

Hvis han ikke kan logge på, kan han trykke F8 ved opstart, og gå til fejlsikker tilstand, så kan han. Han kan også oprette en ny administratorkonto i fejlsikker tilstand.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 20-11-04 17:30

Det er dejligt i gider svare men jeg må jo desvære sige jorgen_ros har ret, for selv om jeg starter i fejlsikker skal jeg lokke på, og jeg har ikke slået noget fra for jeg har ikke været inde og lave konto om.Så jeg kan jo nok ikke komme vidre med mindret der er noget jeg kan skrive i dos for at slette konto eller lave en ny.Jeg må nok ud og leje en hacker

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 20-11-04 17:31

Det er dejligt i gider svare men jeg må jo desvære sige jorgen_ros har ret, for selv om jeg starter i fejlsikker skal jeg lokke på, og jeg har ikke slået noget fra for jeg har ikke været inde og lave konto om.Så jeg kan jo nok ikke komme vidre med mindret der er noget jeg kan skrive i dos for at slette konto eller lave en ny.Jeg må nok ud og leje en hacker

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-04 19:19

Ved logon skærm trykker du ctrl+alt+del 2 gange - skriver administrator ved bruger og lader kodeordsfeltet være tomt. Nu logger du på som default administrator og kan oprette en diskette til nulstilling af kodeord: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q305478
Ellers:
http://8help.osu.edu/878.html
http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/locksmith.asp
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm
VH Palle Hansen

Annuller spørgsmålet
Fra : TCMathiesen

Dato : 01-06-06 22:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål