/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Viden Om - grafik
Fra : Kebaaab
Vist : 318 gange
140 point
Dato : 19-11-04 10:27

Jeg så programmet "Viden om" på DR2 i torsdags, om Saturn. Programmet var interessant, men det var også fedt at se de grafiske simulationer. Hvordan bliver sådan nogle lavet? Og er det noget en almindelig dansker kan lære at lave (bare omtrent)?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-11-04 10:36

Alt er selvfølgelig relativt, men det er ikke så vanskeligt som det måske umiddelbart syntes. De fleste effekter er lavet i et 3-D program (eks. MAYA). At gå i gang med et sådant program er en STOr MUNDFULD, men på ingen måde uopnåeligt. De fleste multimedie-uddannelelser har en gren af 3-Danimation på skemaet. Jeg selv er ved at uddanne mig indenfor Digital Media og har lige stiftet bekendtskab med dette program og dets MANGE og SPÆNDENDE muligheder.

Held og lykke!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : plb

Dato : 19-11-04 14:53

Jeg så ikke programmet i tv, men vil tro at du kan lave det i Flash.. det er ikk så svært at lære og kan det mest basic

mvh P/lb

Kommentar
Fra : Kebaaab

Dato : 22-11-04 20:03

kan programmer som Blender3D (www.blender3d.org) eller anim8tor (www.anim8or.com/main) bruges?

Kommentar
Fra : Kebaaab

Dato : 23-11-04 10:39

Tjek http://www.m3corp.com/a/download/freesoftware01.htm og svar mig så: Kan nogle af dem bruges?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-11-04 17:12
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-11-04 10:15

Jeg har lige erfaret at blender 3D kan det samme som 3D studio MAX så uden at havde set udsendelsen vil jeg sige JA til at den kan lave grafiske simulationer af en rumfærd.