/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vaskemaskine
Fra : pesa
Vist : 4329 gange
50 point
Dato : 18-11-04 23:41

Vi har en AEG vaskemaskine 6450 øke-lavamat hvor lågen ikke vil åben når den har kørt vaskeprogram igemme.Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-11-04 23:44

Hvorfor lukkede du det sidste spørgsmål uden at have fået svar?
Har du læst de forslag der kom der?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-04 23:44

Er det en der åbner ved tryk på en knap, eller sidder håndtaget nede i lågen?

Hvis håndtaget er nede i lågen, kan det nogen gange hjælpe at give den et slag på selve lågen ud for håndtaget.

mvh dova

Kommentar
Fra : pesa

Dato : 18-11-04 23:47

Det en der åbner ved tryk på en knap.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-04 23:47

Glemte lige, det skyldes som regel en fejl i programmet så låsemekanismen ikke bliver slået fra.
Du ved ligesom der normalt går et stykke tid før lågen kan åbnes når maskinen er færdig.
Så er det vist efter 2 minutter det giver et klik når den låses op, og det er det der ikke virker.
mvh dova

Kommentar
Fra : pesa

Dato : 18-11-04 23:49

Hvad gør man ved det?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-04 23:57

Når den skal åbne ved at trykke på en knap, er det sikkert forbindelsen i den kontakt der er i stykker.
Det er jo ikke fordi den går i baglås når du kan åbne manuelt.
Det bliver du vist nødt til at have en montør til at reparere.
mvh dova

Kommentar
Fra : Pede1313

Dato : 19-11-04 08:50

Det er en typisk fejl i dørlåsen. Hvis du har snilde , så tager det ikke langt tid at udskifte låsen. Du kan købe en på www.tp-denmark.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=1156
mvh Pede1313

Kommentar
Fra : bne

Dato : 19-11-04 08:50

Bag den låge som trevlefilteret sidder bag, findes ofte en 'nød-åbner' - en form for håndtag, der via et kabel kan åbne lågen. - men dette er jo kun en nød-foranstaltning.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 20-11-04 01:53

Skriv samme spørgsmål på www.hvidevaredele.dk - Han sælger ikke bare reservedele billigt, men er fantastisk flink til at hjælpe