/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Cáceres..... i spanien...
Fra : Mac.C_ThE_PiMp
Vist : 417 gange
37 point
Dato : 17-11-04 17:53

seriøst er der ikke nogle der ved hvor der ligger noget dansk information om byen Cáceres... det behøver ik være ret meget... bar lidt om hvad man ka forvente af byen hvis man kommer der til som turist... plz... help me.... har virkelig brug for det.,... ska fremlægge om det i morgen...

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 17-11-04 18:27

http://www.rejsebixen.dk/Europa/Spanien/Historiske_byer/Historiske%20byer.htm
Der fandt jeg dette:

Caceres – spanierne selv kalder den en magisk by. Den er på Unescos liste over verdens kulturarv, og selvfølgelig er den det, siger man, når man først har været der.

Gå rundt i et af de bedst velbevarede bymiljøer fra middelalderen, indsnus stemningen og luk øjnene, så er det ikke svært at forestille sig, hvordan der var engang. Her finder I et stort antal adelshuse bygget af hjemvendte conquistadorer med masser af penge på lommen, og der er minder helt tilbage til maurernes tid.

Cacéres er i dag universitetsby og derfor er der meget liv om aftenen i de små gader - der er dem, der siger, at Caceres opleves bedst om aftenen.

Håber det kan hjælpe dig lidt af vejen.... Og god fornøjelse i morgen