/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IRQ problem
Fra : torp
Vist : 570 gange
15 point
Dato : 15-01-01 22:56

Alle mine kort (grafik, lyd, scsi og netværk) har lagt sig på IRQ 11.
Jeg får ikke mulighed for at flytte dem til en anden IRQ.
Er logget på som administrator og har prøvet både med og uden OS styring i BIOS.
Det har muligvis noget med min netværkspolitik at gøre, men hvordan ændre jeg den så jeg kan flytte på IRQerne.
Det eneste jeg kan ændre på er seriel porten, og den ligger hvor den skal.

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 15-01-01 23:52

Hvad for et operativsystem køre du?

//Gandalf

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 15-01-01 23:53

Okay, windows 2000 dumme mig. Sorry, jeg undersøger sagen.

Accepteret svar
Fra : gandalf

Modtaget 15 point
Dato : 16-01-01 00:20

Hej Torp,

Alle mine kort (grafik, lyd og netværk) ligger også på IRQ 11, men de køre med forskellige memory ranges. Og jeg har ingen konflikter. Hvis du ikke kan slå ''''Use automatic settings'''' fra inde i devicemanageren, så har tror jeg ikke du har en jordisk chance for selv at sætte det selv, med mindre du kan gøre det gennem registry eller sådan noget.

Dette er bare lidt info, håber jeg kan komme med noget mere konkret senere.

//Gandalf

Kommentar
Fra : smilly

Dato : 16-01-01 07:11

Hej Torp,

Grunden til dine kort deler samme IRQ er høj sandsynligt måden du har installeret dem i dit PCI slot. De fleste motherboards AGP slot deler IRQ med det firste slot ved siden af sig selv. Så hvis du ikke ønsker at dele disse IRQ skal du putte dine kort i andre slot. Eller du kan prøbe at lave om på adresserne på de specifikke slot i din bios.

Hvorfor vil du egentlig ændre IRQ, windows 2000 klare IRQ deling rigtig godt. Jeg har grafik kort, 2 netkort og et lydkort som deler IRQ 11, og det virker fint.

>>Smilly

Kommentar
Fra : torp

Dato : 16-01-01 09:14

Hej Gandalf og smilly.
Tak for jeres svar.

Det er ikke fordi det ikke virker, for det køre fint nok.
Jeg lider bare af den tvangstanke at hvis jeg kunne flytte mit grafikkort over på en IRQ for sig selv, kunne jeg få en bedre ydelse, og når man animerer i 3D-Studio Max har man brug for al den ydelse man overhovedet kan trække ud af maskinen, så jeg håber virklig der er en mulighed.

Med venlig hilsen Torp

Godkendelse af svar
Fra : torp

Dato : 16-01-01 09:15

Tak for svaret gandalf.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-01 17:09

Det skal være sådan. Hvorfor vil du flytte?

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 16 Jan 2001 10:00:26 GMT, "torp" <torp.news@kandu.dk> wrote:

>Alle mine kort (grafik, lyd, scsi og netværk) har lagt sig på IRQ 11.
>Jeg får ikke mulighed for at flytte dem til en anden IRQ.