/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvilke 3 uger er industriferie 2005?
Fra : Ammitz
Vist : 1343 gange
50 point
Dato : 16-11-04 16:51

Da jeg er igang med en kalender hvor dansk industriferie skal markeres i 2005, - vil jeg gerne have et bud på hvilke 3 uger dette er.
Er det 27-28-29, eller 28-29-30?

Ammitz

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-04 16:59

Hvad med:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Dansk+industriferie+2005&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Citat
Industriferie skal flyttes for familien

Ifølge en ny undersøgelse foretaget af Handel, Transport og Serviceerhvervene vil fire ud af ti virksomheder flytte ferien ind i august med skoleferien fra 2008, skriver Børsen. Virksomhederne ønsker at imødekomme de ansattes ønske om at tilbringe ferien sammen med familien. HK mener også, at deres medlemmer vil være glade for, at ferien skubbes i forhold til skoleferien.

Det variere lidt efter din faggruppe... så spørg i din fagforening.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-04 17:03

til sidst:

Citat
Industriferien er en saga blot
Den traditionelle industriferie er blevet mere fleksibel. Kun få virksomheder kan tillade sig at lukke ned på et specifikt tidspunkt i sommerperioden. Hos CO-industri er der tilfredshed med, at den enkelte medarbejder får større frihed til selv at planlægge ferie, men erkender også, at virksomhederne har nogle behov, der skal dækkes. "Nogle virksomheder har brug for, at medarbejderne holder ferie på et bestemt tidspunkt, fordi produktionen skal ligge fast, og hvis man arbejder sådan et sted, må man være fleksibel", mener Ole Ibsen, næstformand i Dansk Metal og CO-industri.
(Børsen, 9. juli 2004)

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 16-11-04 17:05

Industriferie ? Den enkelte virksomhed tilrettelægger selv sin ferie.

Se f.eks. http://www.koegekom.dk/290560
Citat
Industriferien - hvis man kan tale om en sådan i moderne tid - plejer at starte den første weekend i juli, hvilket i 2005 betyder at industriferien er i uge 27, 28 og 29.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 16-11-04 17:22

Tak for svaret jakjoe, det var lige præcist sådan jeg havde brug for det.
Ammitz

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-11-04 17:31

Siger også tak, samt god ferie

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Piontek

Dato : 23-02-05 11:32

Industriferien i 2005 fordeler sig over ugerne 28-29-30 og 31 (nogle firmaer holder 28-29-30 og andre har rykket den til fordel for den nye skoleferie og holder 29-30-31). Konklusionen er altså, at i DK er der generelt industriferie i ugerne 28-29-30-31 og bestemt ikke fra uge 7, som det accepterede svar foreslår!

Kommentar
Fra : Piontek

Dato : 23-02-05 11:33

Der skulle selvfølgeligt stå uge 27 og ikke 7 i sidste linje....