/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Phafos Cypern
Fra : Zorbas
Vist : 356 gange
60 point
Dato : 15-11-04 18:32

Vi er 2 pers., der tænker på at tage til Phafos i 2005. Det vi har kunnet finde om byen er arkæologiske steder samt hoteller. Det ser vældig godt ud. Men, men hvordan er selve byen. Er den charmerende? Har den en gammel bydel evt. med snævre gader, og hvad med havnen? Evt en hyggelig havnepromenade med spisesteder? Vi har endnu ikke kunnet finde et foto af byen/ havnen. Kan nogen hjælpe?
Hilsen fra Zorbas.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 15-11-04 19:14

har i et bestemt rejsebureau, som i rejser med?? Har i været på cypern før?? hvornår på året rejser i?? Jeg har været rundt på øen, men det er svært at svare på sprgsm. hvis i ikke kan præcisere lidt mere om, hvad i specielt søger!
hils. la.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 70 point
Dato : 15-11-04 19:20

Jeg har været der på en tur fra Larnaca en halv dag.
Jeg syntes der er hyggeligt og med en dejlig promenade og restauranter.
Husk lige at den tjener som plager meget for at i skal ind på hans restaurant,
der er som regel ikke særligt godt og måske dyrt.
Når i leder på nettet så er det jo ikke Grækenland men Cypern.

Kommentar
Fra : Zorbas

Dato : 16-11-04 17:23

Tak til emesen for svar ang. Phafos, Cypern. Det lyder godt med at der skulle være hyggeligt, som vi danskere siger. Har byen et gammelt kvarter med smalle gader og -der er den igen- hyggelige torve? Vi synes, at et feriested godt må ose af atmosfære.
Er godt klar over at det er cypriotiske hjemmesider, jeg skal søge på. Har også fundet en del, men stadig ikke fotos fra Phafos by. Ærgerligt!!
Hilsen fra Zorbas.

Godkendelse af svar
Fra : Zorbas

Dato : 16-11-04 17:26

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-04 17:37

Jeg kan heller ikke finde noget. Selve Grækenland har mange hjemmesider - men ikke Cypern, som jeg ser det. Vi har overvejet at holde ferie i Phafos en dag - men jeg kan ikke huske om de har en "gammel bydel".
Vi rejser med forskellige store rejseselskaber, og bruger kun lejligheder.
Men 2005 bliver nok Samos.