/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
To spørgsmål om vcd
Fra : grovfugl
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 15-11-04 11:26

Hej, jeg bøvler lidt med at lave videocder med NERO. Jeg har både prøvet at brænde avi og mpeg filer, men af en eller anden grund så spiller de ikke, hverken på min DVD spiller eller på PCen. Det lyder umiddelbart som om, jeg ikke gør tingene rigtigt. Men jeg har også forsøgt at brænde andre folks .bin eller .iso filer (lavet fra vcder), hvor skidtet heller ikke virker. Endelig kan det være brænderen, den er gal med. Det tror jeg ikke. Jeg har to, der iøvrigt brænder udemærkede musikcder og data-cder. Was ist los?

Og det andet spørgsmål: Findes der et program, der kan trække filmen ud af en vcd og lægge den i f.eks. en mpeg fil?

Grovfugl

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 15-11-04 12:50

bruger du kun bin og iso??? jeg brænder selv efter mpeg eller avi og det har ikke givet mig problemer. Er du sikker på, at din dvd kan tage vcd?? det er ikke alle der kan, prøv dem i en anden dvd. Og med hensyn til afspilning af vcd på pc'eren, så skal du bruge et program, det kan mediaplayer eller divx ikke finde ud af.

Så mit råd er at tjekke dem ud på en anden dvd, for normalt brænder Nero med stor præcission en vcd eller svcd

Ravn_K

PS: kender ikke noget prg der kan trække dem ud af vcd desværre....

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-04 12:55

Nero er meget brugt fordi det følger med div hardware,jeg (og andre) har aldrig haft andt end vrøvl.
Så prøv et andet pogram,der er som regel prøvetid på.Evt Roxio
http://www.roxio.com/en/products/ecdc/index.jhtml

Godkendelse af svar
Fra : grovfugl

Dato : 16-12-04 10:48

Tak for svaret Fjante.