/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
en irriterende startside
Fra : sunspirits
Vist : 429 gange
20 point
Dato : 14-11-04 22:38

når min veninde starter internet eksplorer op får hun en startside (search...)som hun ikke kan slippe af med, selvom hun går ind under internetindstillinger og ændrer startside. Jeg har selv haft samme problem men slap af med den ved at fjerne den under kontrolpanellen ved tilføje/fjern programmer.Nogen gange kan man slippe af med den ved at vælge disable searchbar. Troede jeg kunne gøre det samme ved min venindes computer men nej. Vi har prøvet med spybot og diverse adwarespy og hvad ved jeg, men intet hjælper.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 22:44

Prøv at hente og køre denne:
http://home8.inet.tele.dk/fbj/CWShredder.exe

Hvis det ikke virker skal I have lavet en Hijackthis log som kan lægges ind i www.spywarefri.dk forum eller under kategorien sikkerhed på Kandu. I kan ikke selv køre den, men kan guides via loggen.
Se her: www.arlet.dk

Kommentar
Fra : sunspirits

Dato : 14-11-04 22:50

Tak vi prøver det.

Kommentar
Fra : sunspirits

Dato : 14-11-04 22:53

Men lige et øjeblik bjarne tror du det fungere på win98??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 22:56

Jeg har ikke prøvet lige det, men jo jeg tror den virker.

Problemet med de der søgesider er at de lægger sig i registreringsdatabasen og flere andre steder, men cwshredder har klaret mange, men de bliver mere og mere udspekulerede.
Lad mig høre hvordan det virker.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 23:22

Der er kommet mange spyware searchsider og hvis det er Search the web kan I lige så godt prøve på Spywarefri forum for den er besværlig.
cws shredder fjerner i realiteten kun Cool Web search og afarter af denne.
Jeg laver ikke hijackthis online så jeg kan kun anbefale Spywarefri da Arlet der er specialist i det er på kursus.
Held og lykke med at få skidtet fjernet og husk at lade være med at downloade smileys programmer og toolbars som I ikke er sikre på.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 15-11-04 00:01

de fleste hijackers kan fjernes vis du sletter din Internet cache file
mvh fox

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 15-11-04 07:45

Følg denne anvisning punkt 1-4 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm resultatet skal du kopier ind i denne tråd.

Kommentar
Fra : sunspirits

Dato : 15-11-04 07:51

rolig nu rolig så nørdet er jeg ikke :) hvor finder jeg internet cache file på win98?, jeg har fundet ud af at XP er nemmere at finde rundt i end 98. Men alligevel tak drenge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-04 09:46

sunspirits - først og fremmest så gå ind og prøv her Gå ind på http://searchweb2.com/ og tryk Help i bunden. Læs nederst på deres FAQ-side.
Kør derefter spyprogrammer som bla ad-aware og stinger - så skulle problemet være væk

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-11-04 14:55

Denne burde tage det... http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

( må KUN bruges på win2000 og XP )