/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
bog: Jordens skød...
Fra : david1111
Vist : 533 gange
201 point
Dato : 14-11-04 10:23

er der ikke nogen der har læst den bog, og kan fortælle mig hvad den handler om? altså lidt for værdt kapittel.

på forhånd mange TAK.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 14-11-04 10:45

14-årige Raklo er forældreløs og rejser sammen med klovnen Janko rundt i Jugoslavien med et cirkus. Raklos største ønske er at finde ud af noget om sin fortid. Han er fundet som spæd i en ruin, af en gruppe af cirkussets sigøjnere, og har siden han var lille boet hos den drikfældige, hypokondriske, men kærlige og omsorgsfulde Janko.
Det meste af Raklos tid går med at tegne, arbejde i cirkusset, og belure naboens datter gennem et knasthul i væggen. Han lever således en sorgløs og fri tilværelse, indtil krigen en dag vender op og ned på hans liv.

I 1941 bomber tyskerne nemlig Beograd og cirkusset må flygte gennem landet, der er hærget af både krig og etniske konflikter. Raklo, der er delt mellem jugoslavere og sigøjnere, oplever krigens grusomheder på tæt hold, og ved en massakre på cirkuset, bliver han skilt fra sine venner.
Pludselig står Raklo alene, og hans rejse for at finde sin virkelige identitet er startet, en rejse, der bliver både hårdere og længere end han har drømt om.

Bogen er uhyggeligt spændende. Den

Kommentar
Fra : david1111

Dato : 14-11-04 15:42

tak "Fjante" men det jeg ville, var at der blev fortalt lidt om værdt kapitel. altså hele bogen.
i får 201 point for det.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 14-11-04 16:42

undskyld,men har du drukket haschis

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 14-11-04 17:56

nej vi skal ikke løse din opgave, du må selv læse den bog, og så stille specifikke spørgsmål