/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spilvanskeligheder
Fra : geoing
Vist : 770 gange
275 point
Dato : 13-11-04 13:10

Når jeg installerer et ældre spil går installationen ok men vil jeg åbne spillet får jeg følgende 2 meldinger:
1. QTInitialize failure

2. movie file open failure
content \portals. Mov.

Jeg kører med win xp og quicktime 6 er installeret
er der nogen der har løsninger på dette spørgsmål ?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-11-04 13:24

Har du prøvet at ændre kombatiliteten (eller hvordan det staves) ved at højreklikke på Opstarts ikonet og vælge kombatibilitet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-04 13:34

Det er næsten umuligt at få de helt gamle spil til at køre på moderne komputere.

Den bedste løsning er at installere win 98 på en ældre komputer og bruge den til de "gamle" ting.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-04 13:55

Nu skriver du jo ikke hvilken windowsversion og hvilke spil det drejer sig om, og om du har hentet den nyeste driver til dit grafikkort, ligeledes skal du hente den nyeste directX.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 13-11-04 15:44

Hi
Spillet er ganske rigtigt ikke nyt - det hedder Quantum Gate og er et interaktivt movie spil , jeg har prøvet kompabilitetsprgrammet men intet virker, jeg får hele tiden de meldinger jeg har skrevet om i mit indlæg-

Geoing

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-04 14:15

fejlmeldingen siger at Quicktime ikke kan åbne en bestemt portals.mov Du kunne jo prøve at gå ind i dette mappen content og se om du kan åbne den manuelt? Filen kunne jo være beskadiget!

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 21-11-04 01:18

Skal det være quicktime ?

Der er jo bestemt andre programmer der åbner .mov filer, husker at jeg med min ældgamle computer havde problemer, hvis jeg havde to forskellige programmer liggende der kunne åbne disse filer.

Vil også lige sige at der faktisk er nogle spil der ikke kan køre med XP eller i det hele taget .. på nye computere.

Venlig hilsen

Rune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-11-04 01:28

Hent Quicktime her: http://www.apple.com/quicktime/download/
Vælg din windowsversion
Vælg Dansk
Fjern hak i de 3 ruder, med om du vil have nyhedsbrev
Hent programmet ned på dit skrivebord, og installer
VH Palle Hansen