/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
sløv pc
Fra : frederikshavn
Vist : 895 gange
50 point
Dato : 12-11-04 17:38

min pc er begyndt at blive sløv som bare f......,bla.når jeg vil åbne en mappe kan der gå 10-15sek.inden den åbner,samt hvis jeg vil ind i tilføj/fjern programmer,går der en evighed før programmerene kommer frem.
jeg har xp pro,har tjekket for virus(ingen)og spyware,der var dem som plejer
her er en logfil,hvis der er en der gider kigge på den
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:22:20, on 12-11-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\Programmer\inKline Global\Modem Booster\ModemBtr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
D:\Ketamine-v7-SLE\emule\emule.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe
C:\Programmer\Direct Connect\Direct Connect.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Aware.exe
E:\DIV_PROGRAMMER\spyware pgr\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
O4 - HKLM\..\Run: [Modem Booster] C:\Programmer\inKline Global\Modem Booster\ModemBtr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O16 - DPF: {3AF4DACE-36ED-42EF-9DFC-ADC34DA30CFF} (PatchInstaller.Installer) -
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1099901484687
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab27513.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-11-04 17:40

Har du prøvet noget så simpelt som en disk defragmentering?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 12-11-04 17:45

C:\Programmer\inKline Global\Modem Booster\ModemBtr.exe
D:\Ketamine-v7-SLE\emule\emule.exe

mon ikke du skal finde løsningen her i disse 2 programmer..

prøv at køre x-clean som du kan finde på www.spywarefri.dk eller www.freefiles.dk da adaware ikke fungerer tilstrækkeligt godt.

vh
D9N

Accepteret svar
Fra : mbth

Modtaget 50 point
Dato : 12-11-04 20:16

Hej !

Det er helt slemt med alle de app du har kørende ! Der er ikke noget at sige til, hvis maskínen er sløv. Luk nogle af dem ned og kør kun med det der absolut er nødvendigt. De fleste programmer behøver kun at være aktive når man har startet programmet. Iørigt ser det ud til at du både kører med Zonealarm og et eller andet Norton antivirus ? 1 app er nok og hvis du har to antivirus prog kørende bliver maskinen ekstremt langsom da de sjældent kan "enes".

Har du mod på selv at fjerne prog fra din Windows startup er det fint. Men hvis du vil have en god hjælp til at få din pc på fode igen, så hent TuneUp Utilities 2004 på www.download.com så er du snart kørende igen.

Mvh.

Mbth

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 12-11-04 21:39

mbth

Zonealarm er en firewall
Norton antivirus er antivirus

det er 2 uafhængige programmer som er nødvendige at have under start og brug, så det du lige foreslog kan give brugeren fatale problemer med enten hackere eller vira.

vh
D9N

Kommentar
Fra : mbth

Dato : 12-11-04 22:33

Hej D9N !

Ja det er jeg enig i, hvis det forholder sig sådan, men da Zonealarm eller Zonelabs nu også tilbyder en "pakke" med firewall og antivirus i et, så kunne det jo være, at man kørte med Zonealarm med antivirus og samtidig havde en gammel inst. af Norton Antivirus liggende. Denne kombination ville give problemer. Jeg kører selv med Zonealarm firewall/antivirus på en af mine pc'er og den ser ud som nævnt i logfilen her.

Mbth

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 12-11-04 23:05

mbth
der er ikke nogen konflikter hvad angår zonealampakken med antivirus og Norton...

zlclient.exe er så vidt jeg husker den gratis zonealarm

frederuikshavn:
Skype.exe så jeg også i oversigtenm, er det nyeste version så sker der også noget med den , så maskinen hakker og går kold , så se om du kan finde en gl version istedet.

D9N

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 13-11-04 11:51

Tak for svaret mbth.

Kommentar
Fra : mbth

Dato : 13-11-04 19:19

D9N

Jeg vil ikke indlade mig i en tungere diskussion i noget der ikke hjælper vores spørger meget, men jeg vil gentage, at Zonealarm m. antivirus og Nortons antivirus IKKE kører sammen uden problemer. Iøvrigt er der ikke mange pc'er der vil køre godt med 2 aktive antivirus programmer. Og nej zlclient.exe er IKKE den gratis Zonealarm, da den købte version hedder det samme. (Jeg har både den købte version af Zonealarm på en pc og Norton på en anden).
Hvis du søger på Norton sammen med Zonealarm vil du finde, at mange andre oplever problemer med de 2 programmer i samme setup.

Men m.h.t. Skype vil jeg ive dig ret.

Mbth