/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Børnehjem i Hasseris anno 1966
Fra : dhang
Vist : 2510 gange
100 point
Dato : 10-11-04 22:07

Jeg er adopteret og tilbragte de første syv måneder af mit liv på et børnehjem i Ålborg-forstaden Hasseris. Kender nogen noget til dette sted?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-11-04 07:58

ved at søge på børnehjem på google er der hit på
Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 980 for børnehjem i Ålborg-
bla. disse
håber det kan bruges
senta

Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 78 for Børnehjem ålborg 1966.

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=

Kommentar
Fra : HannaMortensen

Dato : 11-11-04 09:57

Hvis du prøver at søge på:
www.noks.dk og skriver børnehjem, kommer der 37 registreringer, hvoraf nr. 15 er om Hasseris Børnehjem.
Hvis du har mulighed for at besøge Aalborg Stadsarkiv, vil de kunne hjælpe dig med arkivmateriale om børnehjemmet fra deres fjernarkiv.
Søgedatabasen NOKS kan du også finde ved at gå ind på GOOGLE og skrive Aalborg Stadsarkiv og gå ind på den første Aalborg Kommune - Arkiver.
Hilsen Hanna

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-11-04 10:14

Det må være "Sct. Jørgens Gård", som idag er kulturhus og hedder "Huset". Selve funktionen blev "født" i 1431 af Gråbrødre munkene på det nuværende Aalborg Kloster. Senere blev "fattiglemmerne" huset i en bygning i Aalborg midtby. Det brød biorgerskabet sig ikke om, og man byggede Sct. Jørgens Gård "langt uden for byen".

Idag er "fattiglemmerne" flyttet til Svenstrup (ca. 10 km syd for Aalborg).

For et års tid siden, var jeg til et foredrag hvor en tidligere ansat fortalte om hendes tid på SJG, og senere i Svenstrup. Skriv hvis du skal have mere hjælp.

/PG

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-11-04 10:31

Fra Google Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 979 for børnehjem ålborg der er lidt at vælge i mellem
senta
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=b%C3%B8rnehjem+%C3%A5lborg

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-11-04 16:54

>dhang
Var der noget du kunne bruge ?
Husk at lukke spørgsmålet !
/PG