/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Internet handel
Fra : staabien
Vist : 397 gange
50 point
Dato : 09-11-04 15:03

Jeg overvejer at prøve at handle på Ebay, men er lidt betænkelig angående sikkerheden. Der kan betales via Paypal? Er der nogen der ved, hvordan det virker og om det er sikkert?

Hvordan er det med varer som jeg køber i f.eks. USA? Skal der betales moms og afgifter selv om de er købt af en privat person i USA?

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 09-11-04 15:19

Du kan bruge Ebay uden nogle problemer, sikkerheden er helt OK.
Jeg har selv handlet en del igennem Ebay og paypal, det virker rigtig godt.

Køber du varer fra USA skal du betale afgift m.m. alt efter hvilket beløb der købes for.

Jeg er ikke 100% sikker men jeg mener at grænsen er omkring de 500kr.
Jeg har købt en del ting til under 500,- kr og har hverken betalt DK moms eller afgift.
Men du kommer til at betale USA moms, som varierer fra stat til stat.

Har du et VAT nr. kan du undgå momsen

Kommentar
Fra : 164028

Dato : 09-11-04 16:38

Ja, men hvis produktet bliver taget i tolden, kommer den danske moms også på beløbet, og så vil der ikke være mulighed for at returnere varen.
Så skal du betale end kæmpe afgift.

Hvis du snakker med personen som sender den, så sig han/hun skal sende den som en gave, så er der næsten ingen chance for den bliver taget i tolden.

Med venlig hilsen

Mikkel

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 09-11-04 19:44

Paypal er ikke sikker.
www.PayPalWarning.com
www.paypalsucks.com
www.PayPalAlert.com

Dog har jeg selv en paypal account, men er dog vågen for hvad der går ind og hvad der går ud.

Jeg er dog selv blevet snydt. Ved tilfælde af dette skal du kontakte FBI.