/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Galleri på hjemmesiden.
Fra : annsholm
Vist : 571 gange
150 point
Dato : 07-11-04 18:02

Er der nogen der kan hjælpe mig,
de foto gallerier der er i frontpage, er der kun en af de 4
layout,der er at vælge imellem, der åbner på samme side, ( Diasshow)
de andre åbner på en ny side,
kan man lave baggrunds farven om til sort i stedet for hvid på den ny side
der åbner ?
Eller skal man have lavet et helt nyt fotogalleri? altså et helt nyt htlm kode,
er der nogen der ved hvor jeg eventuelt kan finde det?
Håber der ne nogen der kan forstå hvad jeg mener ?
Hilsen
Annette Holm.
www.bonnet-it.dk/annsholm

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 07-11-04 18:40

er det fordi du gerne vil have den er samme farve som din hjemmeside?

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 07-11-04 19:53

Hej E.D.K

Ja det er så!
Annette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-11-04 20:20

Hej Anette
Hvis du vil have en farvet baggrund på den nye side, må du så vidt jeg ved lave det som en html side, som du linker til i stedet for at linke til billede. Du kan se eksempel her http://tobias.capricornus.dk gå i menuen og klik på et af billederne.
Se bort fra den måde jeg har lavet popups på, men bemærk at baggrunden er samme farve.
Hvis du vil have koden, siger du bare til.

//bentjuul

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 08-11-04 12:59

Ja det er noget i den retning, men er der så ikke lavet en ny side i navigations systemet?
Ellers flotte hjemmesider du har lavet
Annette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-04 13:49

Når du klikker på et af de små billeder (thumbnails), så bliver du herfra navigeret til en ny html-side i et nyt popupvindue. Hvis du vil have baggrund på dine popups så skal der laves en html-side for hvert billede.
Det er egentlig meget enkelt for alle siderne kopieres jo bare og får et nyt navn - du kan se at jeg kalder siderne for 001.htm, 002.htm osv. Selve siderne med thumbnails bliver ligeledes kopieret og rettet til.
Du kan jo snuppe koderne ved at højreklikke og vælg vis kilde, det er du meget velkommen til, men jeg kan da også kopiere koden herind hvis du vil have det.
Hvis du ikke har brug for at dine popups skal lukke selv eller de skal være længere åbne kan du nemt rette det i koden.
Tak for dine pæne ord om siden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 08-11-04 13:59

hej
bliver der ikke en frygtelig masse sider på web stedet?
Jeg har jo en del billeder

Annette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-04 14:33

Jo, men det betyder mindre - det vigtigste er at oprette mapper så man selv kan overskue det. Det link jeg lagde tidligere fylder ca 3.5MB med alle siderne, billederne og det hele. Jeg har f.eks. lavet en mappe til hvert årstal hvor siderne ligger og med billederne liggende i sine egne mapper.
Det der evt. kan begrænse det, er, hvis der ikke er MB nok til rådighed på webhotellet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 10-11-04 19:18

Hej Igen.
Jeg tror bare det bliver for indviklet for mig!
jeg har kun arb med hjemmesiden i omkring to mdr.
tykker lige lidt på det!
Du har ikke en alla diassow'et , Altså en færdig en
hvis det nu fåes
Annette

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 28-12-04 09:15

Har du fået besvaret dit spørgsmål... Ellers hjælper jeg gerne.

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 28-12-04 16:34

Det er lidt svært at forklare hvad det er jeg gerne vil have. her er et link , det skal jo ikke være magen til men noget i den retning
http://photo.zootrotters.nl/thumbnails.php?album=8
håber det er en hjælp
Annette

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 04-01-05 22:48

Hej annette
jeg tror jeg ved hvad du søger, har selv skulle bruge nogle fotogallerier som var lidt mere smart end dem i frontpage og fandt så frem til denne side http://jalbum.net/install.htm hvor man kan hente et lille program med en masse forskellige gallerier og det er faktisk meget nemt at sætte ind i frontpage.

Mvh PP

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 06-01-05 20:49

Hej PP

Jeg vender lige forbi den siden i morgen!
Så vender jeg tilbage hertil igen!
Annette.

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 06-01-05 21:20

Jeg har lige været inde og kikke
Skal jeg hente htlm koden?
Det dur jeg bare ikke til!
Jeg har fundet en jeg godt kunne tænke mig. http://jalbum.net/samples/thumbs/Vertical.jpg
den skal så bare være med sort baggrund
Annette

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-01-05 21:46

Der er noget webfotogalleri i Photoshop 7.0 hvis du har det program.!! Der er noget af det du efterlyser i dit sidste indlæg...

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 06-01-05 22:40

Du downloader bare det lille program som står nederst på siden til det styresystem du har. Derefter åbner åbner du programet på din egen PC og følger vejledningen som skulle være på dansk. Og nej er der ikke noget med at skulle bruge Htlm.
Mvh PP

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 07-01-05 10:34

PP
Det er vist noget værre rod , syntes nu ikke jeg kan få det til at virke, og ALT står på engelsk Jeg roder lidt vidre med det,
taliskoko
Dem har jeg set dem i APS.
Annette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 14:14

annsholm > Du skal lave noget der ligner din nuværende hjemmeside - det er det du vil blive gladest for.
Det er muligt du syntes min metode er besværlig, men det er den absolut ikke, idet alle siderne er ren kopi af den første jeg har lavet og så indsat andet billede.
Du kan sende mig 12 af dine dyrebilleder, som jeg formoder det er, så skal jeg hurtigt få sat nogle sider sammen til dig, der ligne dine øvrige sider. Se under min profil.

//bentjuul

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 13-01-05 09:51

Jeg har problemer med at uploade til min server, er det i orden at jeg vender tilbage når, jeg har fået styr på det igen?
Annette