/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Brænde en kopi af samtlige Outlook Expre~
Fra : Rupta
Vist : 642 gange
340 point
Dato : 04-11-04 18:17

Hej i NG.

Kan nogen hjælpe og anvise, hvordan alle gemte e-mails i Outlook Express kan kopieres til harddiskens anden partition?
Alternativt om det er muligt direkte at overføre meddelelserne til en CD-rombrænder?
Meddelelserne skal kunne læses igen, når det ønskes, men altså fjernes fra Outlook Express programmet.
Jeg anvender XP Professional DK med XP-SP2 installeret og Outlook Express6.
Harddisken er inddelt i 2 drev: Partition C med styresystemet, Outlook Express og diverse programmer. Partition D indeholder sikkerhedskopier, musik, billeder mv.. Det er på denne D-partition jeg ønsker mails´ene anbragt.

//Rupta

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-04 18:25

Du kan finde stien til maillagringsmappen i OutlookExpress - Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - Lagtringsmappe.
Du skal så gemme hele den mappe der hedder OutlookExpress

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-04 18:27

..og du kan i øvrigt flytte mappen derfra til et sted du selv vælger ved hjælp af skift. Du leder bare hen til det sted du har valgt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-11-04 18:39

Hvis du ikke kan finde mappen skal følgende gøres for at vise skjulte filer:
Gå i Start > kontrolpanel > Mappeindstillinger og vælg fanebladet "Vis" her fjernes fluebenet i "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" samt marker "Vis skjulte filer og mapper" og klik ok.

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-04 18:44

hmm og så den nemme - gem de mails som eml og gem hvor du vil - så kan du brænde dem ud hvis du vil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-04 18:46

ps - på den måde kan du altid overføre til cd - og de er dine indtil du en dag ødelægger cd´en *G*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-04 18:50

Som eml filer er de jo så, at sige i løs vægt og er derfor svære at overskue. Metoden med enten at hente hele mappen eller overføre den til en anden partition, som jeg beskrv ovenfor virker skam bare man, som jeg også skrev, gemmer hele mappen. Hvis man kun gemmer de dbx filer der er i mappen kan disse ikke importeres eller kopieres til brug.
Det er ikke nødvendig at lav vis skjulte filer hvis man kun vil flytte mappen til anden partition da man bare skal oprette en mappe at flytte til og så vise programmet stien som ovenfor beskrevet.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-11-04 11:29

rupta> Du har forhøjet pointtallet. Har du ikke fået dit svar via BjarneD eller Bentjuul.???

Men ellers henviser jeg til http://www.kandu.dk/dk/spg/52995 som var oppe igår. Men det kan oxe være mig, der ikke fatter dit spørgsmål.
Går det på at hvordan du gemmer mails´ne inden du flytter dem eller går det på hvordan du gemmer dem på den "nye" HD.?

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 08-11-04 22:19

Først mange tak til alle der er kommet med kommentarer til mit spørgsmål.

Det er altså ved at være for "langhåret" for mig, til at der kommet en løsning på opgaven...
BjarneD. Du kom med det første løsningsforslag ( 04-11-04 18:25 ), og det har jeg virkelig førsøgt med
En forklaring til, hvad jeg har gjort:
Åbnet Outlook Express: "Funktioner" > "Indstillinger" > "Vedligeholdelse" Teksten, der kommer frem skriver: "Klik på Lagringsmappe for at ændre placeringen af Meddelelseslageret"; det gør jeg så (venstre-klik).
Så fremkommer der et nyt vindue: "Lagringsplacering" med følgende tekst: "Dit personlige meddelelseslager findes i følgende mappe: C:\Documents and Settings\Ole\Application Data". 3 knapper i vinduet giver følgende muligheder: 1) "Skift..." 2) "OK" og 3) "Annuller".
Trykker så på knappen "Skift..." og et vindue fremkommer med teksten: "Angiv en mappe", "Vælg den mappe, Outlook Express skal gemme dine meddelelser i." Hele Windows Explorer´s stisystem er også vist i dette vindue. Vælger den mappe på D- drevet jeg ønsker al mail ( med mapper og stisystem fra OE kopieret til ) og trykker på knappen mrk. "OK". Der starter en kopiering til den valgte mappe på D-drevet. Når kopieringen er udført er der sket følgende:
1) Nogle, men ikke alle e-mails er kopieret over til mappen på drev D.
2) De kopirede mails er i dbx. - format ( som compén ikke umiddelbart kan åbne! ).
3) Mappe-/ sti-systemet fra OE er ikke kopieret med over i mappen på drev D.
Det er min klare fornemmelse ( ved at læse Microsoft´s tekst ovenfor nævnt: "Vælg den mappe Outlook Express skal gemme dine meddelelser i" ) at valg af en ny destination for "Dit personlige meddelelseslager" har til følge at fremtidige meddelelser lagres i mappen på D- drevet. I stedet for, som normalt, på destinationen: C:\Documents and Settings\Ole\Application Data. Det er ikke ønskværdigt. Det en kopi af alt meddelelsesindhold i Outlook Express, gerne med mappe-/sti-system, hvis muligt, der ønskes.

BjarneD. I din kommentar af 04-11-04 18:27 forstår jeg ikke: "... ved hjælp af skift. Du leder bare hen til det sted du har valgt".

Beklager, men jeg er ikke erfaren i det her

//Rupta

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 22:59

Hvad med et program som dette?
http://www.outlook-express-email-backup.com/

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 340 point
Dato : 08-11-04 23:03

Jeg er ked af at have kedet dig, skal ikke ske oftere.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 08-11-04 23:48

Hej BjarneD!

Kom tilbage for at se, om der var kommet respons her i tråden: Håber du kan tage imod min uforbeholdne undskyldning for den fornærmende smiley der ved min fejl er blevet sat ind i kommentaren til dig?
Var overbevist om, at den anvendte tegnkombination ville give en smiley der sagde: "Ked af det".
Det har ikke på nogen måde kedet mig at læse,- og førsøge at følge dine råd. Tværtimod!
Håber du har forståelse for det og at vi fortsat kan kommunikere på den bedste måde.

//Rupta

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-04 00:09

Naturligvis. Forklaring accepteret, men jeg blev lidt ærgerlig fordi jeg syntes jeg havde lavet en brugbar forklaring.
Jeg ved ikke hvor det er gået galt for dig, men selv om det nok ikke trøster dig så har den metode været en hård nød for mange selv om det er den "autoriserede". http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730185
Du kan jo flytte mails tilbage til det sædvanlige sted eller andet sted på C: drevet der måtte passe dig.
Det sædvanlige sted:
C:\Documents and Settings\>dit brugernavn<\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{>en masse tal og bogstaver<}\Microsoft\Outlook Express

Se denne: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;270670

Lidt generelt om brugen af OE: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;842985

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 09-11-04 00:25

Til BjarneD:

Det glæder mig du viser forståelse for at jeg fejlede!
(skriver herefter uden smileys, da en fejltastning totalt kan ændre meningen i en meddelelse).
Betvivler ikke på mindste måde du har lavet en brugbar forklaring, bare ærgerligt jeg ikke er i stand til at "læse indenad" des.ang., men, jeg vil prøve igen.
Vil også prøve at se nærmere på de links du har sendt, men det bliver for sent at gøre det i nat.
Vender tilbage, når det er gjort.
Endnu engang tak til alle der er kommet med kommentarer til mit spørgsmål.

//Rupta

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-04 00:29

Fint nok, og du er velkommen til at spørge ind til ting du er i tvivl om for selvfølgelig kan du finde ud af det når du bare får den hjælp du har behov for.
Når du får tid igen må du meget gerne beskrive hvor du står nu og hvad vi skal have på plads.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 09-11-04 00:34

Glæder mig meget!

//Rupta

Godkendelse af svar
Fra : Rupta

Dato : 20-07-05 16:49

Tak for svaret BjarneD.

// Rupta