/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
plakat ud på alm. A4 papier
Fra : Odense
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 04-11-04 08:15

hej!
Jeg skal have printet en kæmpe plakat ud på alm. A4 papier. Altså så jeg kan lime/sætte disse A4 sammen til EN kæmpe plakat, så de passer sammen perfekt.... Nogen der ved hvilken programer jeg evt. kunne bruge...

(har kun photoshop 7, word, ) eller er der et program man kan hente fra nettet der kan det....

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 04-11-04 08:18

Hejsa.

Kunne du ikke bruge de andre svar?

http://www.kandu.dk/dk/spg/52979

Det jeg gør er, som det også er skrevet. at sætte prineteren til Poster printing, så kommer det ud i flere sider, der passer sammen.

Lyhne1

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 04-11-04 08:26

jeg kan ikke finde dette "Poster printing" på min printer er ellers en helt ny printer fra brother MFC-4820C æv æv ! skulle bruge det i dag!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 08:29

Programmet publisher som er en del af den store officepakke er netop beregnet til den opgave.

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 04-11-04 08:35

publisher har jeg ikke :-/

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 04-11-04 08:35

publisher har jeg ikke :-/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-04 10:00

Har du ikke et punkt der hedder Multi Page i udskriftsopsætningen under Egenskaber for printer, det er typisk der man får valget Poster printing hvor man endda normalt også kan vælge en udskrift af hvordan arkene skal samles.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 04-11-04 14:02

Det er muligt, at du kan lave sideopsætningen i word, så den passer med plakatstørrelsen, og i printeropsætningen har A4, og så i udprintningen får den tilpasset.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-04 18:18

Hvis det er et billede kan man da bruge IrfanView eller tilsvarende til at forberede udprint.
www.irfanview.com

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-11-04 12:11

Du kan godt skære dit billede op i mindre med photoshop - jeg har selv gjort det nogle gange det er bare omstendigt.

image size til den rigtige størelse opløsning først.
brug rulers - trækkes ned og ud, underdel i A4 størrelse. - det bedste resultat opnås hvis du overlapper lidt.
der er garanteret en hurtigere måde, men så meget ørn er jeg heller ikke.
jeg ville sige cut en ad gangen, print denne ud/gem med nyt navn, gå tilbage i history og cut den næste side til udprint.

jeg plejer at bruge dobbeltklæber til at sætte det sammen med - med overlap, ellers kan jeg anbefale malertape da du kan justerer uden papiret bliver flået i stykker.

god fornøjelse