/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Muslimer hjælp muslimer
Fra : HunSen
Vist : 490 gange
200 point
Dato : 02-11-04 23:25

Hvorfor kan muslimer, der klarer sig nogenlunde til godt ikke tage et ansvar, sådan at de tager sig "kærligt" af:

1. Deres egne ansvarsløse unge racerkørere, der ikke kun kører stærkt, men også overtræder alle andre færdselsregler?

2. Deres egne agressive unge muslimer, der i misforstået nidkærhed overfalder undervisere, der med oplæsning af koranen prøver, at skabe forståelse for islam?

3. Banderne af deres egne unge, der overfalder og stjæler fra både andre unge og alle andre de kommer i nærheden af?

Hvis vi andre gør det, bliver vi jo bare kaldt racister.

Beklager opstillingen, kandu vil ikke det, jeg vil.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-11-04 23:29

Hvad gør gode kristne ved egne af samme kategori ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 23:57

Politik er et vidt begreb åbenbart!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-11-04 01:39

De er vel bange for, at blive ramt af represalier.

jakjoe, vi tager alt for "blødt" på vores egne, men giver dog åbent til kende, at det er uacceptabelt. Desudener kun der da en del, der godt tør anmelde, hvad vi får kendskab til.

H-J

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 03-11-04 01:43

OK tedd, hvad skulle jeg ellers sætte det under. De agressive er måske nok religion, men resten?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-04 06:42

Et demokrati som Danmark har en tredeling af magten : Den lovgivende, dømmende og udøvende.

Vi har ytrings-, presse- og foreningsfrihed og man kan danne alle de interessegrupperinger man lyster. Muslimer kan dermed på lige fod med alle andre danne en forening der arbejder for de værdier du advokerer for HunSen. Man kan dog ikke tvinge folk til at danne en sådan foreneing. Ej heller kan man tvinge folk til at blive medlemmer.

Før muslimerne kom til danmark i stort tal havde den danske ungdom nøjagtig de samme problemer. De kørte al for stærkt på deres motercykler. De gjorde oprør på universiteterne og skolerne, de løj og stjal. Sjovt nok har krimminalitet altid været ungdomskrimminalitet. Hvad gjorde vi dengang ved forældrene til ungdommen ??? Intet ! Det overlod vi til politikerne, dommerne og politiet og det samme bør vi gøre idag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-04 07:09

Ps. Omkring at køre dødskørsels, går det tilsyneladende den rigtige vej : http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=343331

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jimmyboy

Dato : 03-11-04 11:27

Dejligt med et godt og brugbart indlæg molokyle.
Jeg er selv halv araber, og har en omgangskreds med en masse muslimer såvel som danskere.
Der er masser af veluddannede og meget menneskelige og filosoferende personer imellem.
Og så er der dem, der ikke kan løsrive sig af deres fædres macho ala´ jeg har intet i livet ud over min ære og stolthed.
Det handler for mange af dem om at sige til forældrerne at jeg ER MIN EGEN PERSON. Og jeg gider ikke bo hjemme til jeg er 26 og finder en pige som jeg ikke elsker, fordi i vil ha det. Jeg vil allegevel være sulten hele mit liv efter andre piger, fordi seksualiteten er blevet undertrykt og taburiseret i min barndom, og dermed være hende utro, og lade hende bruge det meste af hendes liv i hjemmet, så hun ikke opdager de, og så andre ikke gør mod hende (mig) som jeg gør ved andre.
De er opvokset med krig og kamp og overlevelse i sindet. Og når de ikke reelt længere behøver disse instinkter i vores samfund og det ikke kan udleves må det nødvendigvis komme til udtryk i frustration, og selvskabt helvede, ala selvudslettende adfærd.
Jeg har med mine egne øjne set enkelte personer fare i flæsket på 5-6- stykker bare fordi der var verbale krænkelser i luften. Det er opdragelse der siger at DE SKAL have æren i behold, koste hvad det vil. Det er jo hele grundalget i opvæksten.
Jeg kender en dreng på 13 år, der blev slået af en anden dreng nede i gården. hans far sagde til ham at han med det samme skulle gå ned og hævne det, ellers ville han slå sin egen søn indtil han gjorde det.

Fortsættes senere. Skal gå..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-04 14:05

Fremragende indlæg Jimmyboy! Giver et glimrende indblik i den dobbeltkultur rolle som mange Anden og tredje generations må stå i!
Om Muslimer kan man vel osse generelt sige, at de er ligeså forskellige indbyrdes, som danskerne er! Ja måske mere. Derfor er det nok umuligt at få samlet alle disse til en generel dannelsespolitik overfor deres unge! Og hvorfor skulle de egenligt osse det? De er jo en del af samfundet på godt og ondt, og hvis der sker overtrådelses af Straffeloven, er det jo de danske myndigheder, de skal stå til regnskab for, og ikke en eller anden muslimsk lov paragraf!

Jeg kender selv det der med at løfte øjenbrynene hver gang en muslim bryder loven, men jeg er samtidig osse klar over at hvis en muslim bryder loven, bliver det overeksponeret i danske mediere, og det er osse samtidigt guf for de dele af den danske befolkning, der er besat af Morten Korch idylen!
I øvrigt findes der f.eks muslimske fædregrupper, der gør et stort stykke arbejde for at opretholde ro og orden, men politisk/økonomisk bliver de ikke støttet i den grad de fortjener!

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 03-11-04 22:51

Hej Jimmyboy og tedd, tak fordi I har kørt debatten ind på rette spor.
Jimmyboy du giver et fantastisk indblik i en svær situation og giver en rigtig god åbning til, at skabe forståelse, trods min lidt firkantede åbning, jeg glæder mig til din fortsættelse.

med foreløbig tak,

HunSen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-11-04 00:29

Hej Jimmyboy,
dit indlæg er imponerende åbenhjertigt. Det styrker de varme følelser for de indvandrere, der forsøger, at leve med i det danske samfund. Samtidig er det også lidt uhyggeligt, fordi det styrker Dansk Folkepartis ideer om at tage rigtig hårdt fat på de familier, hvis sønner er indblandet i vold, da du egentlig skriver, at det rent ud sagt er fædrenes skyld.
Du giver også DF argumenter for, at tage lige så hårdt fat på familier, der står bag arrangerede ægteskaber, da de ikke bare tager det helvede de flygtede fra med sig, men også overfører det på deres børn, der ellers skulle have en frisk start i Danmark.

Og Jimmyboy, dit navn er næsten for beskedent. Dit indlæg er ikke en dreng, det er en MAND.

Med stor respekt

H-J

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 12-11-04 02:10

Hej Jimmyboy jeg havde håbet, du ville skrive igen

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 200 point
Dato : 21-11-04 23:35

Fik forklaringen her til aften, da jeg så Fatih Alev i fjernsynet: En mullah, der kun vil finde fejlene udenfor det muslimske broderskab, det er så synd for os, at de andre ikke vil forstå os. Det er ikke vores opgave, at forstå det samfund vi lever i.
Det er trist.

H-J

Godkendelse af svar
Fra : HunSen

Dato : 22-11-04 23:45

Tak for svaret hjkofoed.
Ventede at høre mere fra Jimmyboy og nogan af de andre, men du viste mest interesse, og med den kildeangivelse må det være troværdigt. Jeg så det forresten også selv.
HunSen

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 13-12-04 18:29

Hej, undskyld jeg blander mig i debatten, lad mig slå fast med det samme, for mange år siden var der mangel på arbejdskraft til jobs, som mange danskere følte sig nedværdiget til at ta´, da kunne vi godt godt bruge disse invandrere vi i dag betegner som af "anden etnisk afstamning", men de opfyldte det behov som mange danskere følte sig nedværdiget til at udføre, vi tog mod dem med kyshånd, men vore politikere sov i timen, det skal forstås sådan, man havde ikke taget til efterretning, at her fik vi nogle mennesker til landet med en kultur, vi ikke havde kendskab til, men de var ikke kræsne med job, som vi danskere var og stadig er.
Jeg erindrer en udsendelse i DR TV med Ole Sippel for mange år siden, han havde et interview med den tidligere Shahen af Persien, i dag Iran.
Shaen mente vi danskere var for blødsødne, dengang forstod jeg det ikke rigtigt.
Det gør jeg i dag, for disse mennesker kendte kun til en kontant behandling, men desværre har vi et parti DF, der profilerer sig netop på disse mennesker, dette parti er helt overflødigt efter min opfattelse.

Vi danskere er heller ikke de rene engle, men jeg er modstander af mennesker der misbruger vores sociale system for at rage til sig. det uanset nationalitet

Vi har stadig meget at lære om de kulturer, der trods alt beriger vort land.

Mvh. Tadeo