/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Telefon Nr
Fra : ferik
Vist : 532 gange
200 point
Dato : 01-11-04 22:48

Jeg har en god bekendt der er formand for en ret stor forening, han har ikke internet
det sker daglig at når han kommer hjem har han en del numre på nummerviseren, hvordan finder han ud af hvem der har ringet, vi bor desværre i et område, hvor der ikke udgives en nummerbog
det er især under post nr. 9600-9620-9640-9670
venlig hilsen
ferik

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-04 22:53

Han kan ringe til TDC's nummeroplysning og få oplyst hvem numrene tilhører, eller han kan jo ringe til dem !!

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 22:53

Hvis han har en mobiltlf. m. teledanmark abbonnement, kan han finde ud af det ved text besked.
Skriv besked: find 98xxxxxx (altså tlf nr) og send til nr. 333
Så kommer en besked hvem nummeret tilhører til alm. sms takst. Hvis altså det ikke er hemmelige numre.
mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-04 22:53

Hvis han ikke har mulighed for at tjekke numrene på nettet, kan han ringe til oplysningen 118, men det koster.
Han kan jo også vælge at ringe numrene op, hvis han vil vide, hvem der har ringet.

Da du har mulighed for at komme på nettet, kunne du så ikke undersøge det for din bekendt?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-04 22:54

Det kan jo ikke være hemmelige numre, hvis han kan se dem på sin nummerviser.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 22:57

Det ka' sagtens være hemmelige numre, så kan man bare ikke få oplyst hvem de tilhører.
Det er ikke det samme som hvis folk ringer med "vis ikke mit nummer"
mvh dova

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 01-11-04 23:04

dova hvis det er hemmelige numre, vil de ikke fremgå af nummerviseren. Der kan stå alle mulige andre ting i displayet, blot ikke nummer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 23:08

Der sker nu ellers ofte, at hvis jeg søger på et nummer der har ringet til min tlf. så får man beskeden, at der ikke kan oplyses noget om hvem nummeret tilhører.
Og jeg ved godt, at sådan er det med taletidstelefoner, men det her er fastnetnumre.
mvh dova

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-04 23:12

jeg mener at hos tdc kan man hente alle nr adr navne under et bestemt post nr
men desværre kun i alfabetisk rækkefølge efter navn
jeg havde håbet at jeg måske kunne hente alle nr og navne adr til ham fra et post nr
og så lægge dem på hans comp, hvorefter han kunne søge på dem

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-11-04 23:14

Hvis han ikke har Internet, kan han jo ikke søge på dem........?

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-04 23:18

Det kan du da også godt gøre, men alene for postnummeret 9600 er der 26 sider, så skal du gemme hver side og sende til ham.
Det vil da være meget nemmere at han giver dig telefonnumrene og du så lige tjekker det.

Du kan jo prøve denne side på postnummer 9600 http://soeg.jubii.dk/oplysningen/

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-04 23:19

? indlægene har lidt sjovt klokkeslet
sidste inlæg er kl 23,14
mit ur er noget bagefter eller hvad

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-04 23:22

kandu er altid forud med uret

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 23:22

I vores lokale telefonbog, brugte de at lave en nr.liste bagest i bogen, hvor alle tlf.numrene stod i kronologisk rækkefølge og med tilhørende navn.
Det ville gøre det nemmere hvis der fandtes noget lignende i de områder du omtaler.
Men det med tekstbeskederne fungerer fint.
mvh dova

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-04 23:27

min ven er formand for ca. 400 medlemmer (pensionister)
han har medlems kartotek i EXCEL , men desværre uden telefon nr
det er noget af et arbejde at finde alle disse numre og lægge den ind
jeg håber at vil være en genvej

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-11-04 23:29

dova-

De numre du kan se i din nummerviser, men so mder ikke kan oplyses noget om hos eksempelvis TDC er IKKE hemmelige, men de vil typisk være undernumre eller lignende som ikke er oprettet med oplysninger om ejer i den database som nummeroplysningen har til rådighed, hvis et nummer er hemmeligt er det pr. automatik OGSÅ udeladt og dermed usynligt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-04 23:32

Som formand kan han jo sige at fremover er medlemsnummeret "telefonnummeret" det vil jo så lette hans arbejde.
Han kunne også investere i en telefonsvarer.

Du kan søge på postnumrene. Markere hver side og printe ud. Så må din bekendt selv bruge tid på at finde ud af hvem numrene tilhører.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-04 23:35

Dova

De numre, som du taler om kan være et "undernummer" f.eks kommunen.
Et almindeligt fastnetnummer fra en "privatkunde" som har ønsket enten hemmeligt eller udeladt nummer vil aldrig blive vist på en nummerviser.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-04 23:37

det der med SMS er nok ikke lige sagen
min ven og hans kone er begge et stykke over de 80 år, men de er i fuld vigør
de har netop købt computer nr.2 så var de fri for at diskutere om, hvem der kunne have computeren
fornydelig spurte jeg om de tog en middagslur, det sagde de at det gjorde de ikke, men de ville måske gøre det når de blev gamle

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-04 23:41

Det nemmeste er når de er så friske, at få dem på nettet med et alm. modem, så koster det kun den tid de er på for at finde navnene på de numre der ringer til dem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 23:45

Men det sker alligevel, hvor folk efterfølgende ikke kan forstå hvor man har nummeret fra når man så efterfølgende ringer til dem.
Og en bekendt havde på et tidspunkt problemer med, at blive ringet op af diverse telefonsalgskonsulenter fra forskellige firmaer, til trods for at hun havde hemmeligt nummer.
Hun fik så at vide, at når Teledanmark udleverer nummerserier til sådanne firmaer, blev der ikke skelnet om det var hemmelige numre det drejede sig om, så der var de hemmelige numre altså heller ikke "usynlige".
mvh dova

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-11-04 23:48

dova-->

I denne tråd er det jo egentlig irrelevant, men hvis et nummer kan ses på en nummerviser er det ikke hemmeligt, fejlen ligger i dette tilfælde hos operatøren som ikke har lukket af for visningen og dermed ikke gjort det hemmeligt, dog kan brugeren omgå dette ved at taste *31* (eller også er det #31#) det ene er på fastnet og det andet på mobil, koden virker to veje, enten kan den bruges til at vise dit nummer når du ringer op fra hemmeligt nummer, eller den kan skjule dit nummer når du ringer op fra et "ikke hemmeligt" nummer

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-04 23:49

bentjuul
et godt forslag, men der er de lidt stædige
den nye comp er lige kommet op at køre så jeg håber at de vil på nettet nu, men det er ikke sikkert
her i FARSØ arbejdes der lidt med at hele kommunen skal opkobles med trådløs internet 2MB, pris under 150 kr pr mdr
men problemet er at byrådet er blandet ind i sagen, så der sker næsten ikke noget

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-11-04 23:57

Næh det bliver nok ikke bedre når de skal lægges sammen med års! Tilgengæld er Løgstør vist langt fremme Men selvfølig skal de da på internettet! I de mindste så de kan checke numre

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-04 00:07

Ferik, indtil da kan de jo komme på nettet til alm. telefontakst med modem og så kan de selv se hvilke numre der ringer til dem. Men det er nok rigtigt, at i den alder har man også sine egne ideer. Så er det svært at hjælpe dem med deres problem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-04 00:12

til tedd
Ålestrup skulle være ret langt fremme med bredbånd
http://www.fun2run.dk/fun2run/rammer_ffw.htm
jeg har hørt at Års også har holdt møde med firmaet der står bag

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-04 00:17

Skriver din bekendt de telefonnumre ned der vises på nummerviseren, hvis han ikke gør det ryger de jo ud på et tidspunkt.

Er der ikke et bibliotek, hvor der er mulighed for at komme på nettet. Det lyder jo til at han er åndsfrisk. Så kan han jo søge på oplysningen der, hvis du ikke vil gemme og printe en næsten hel telefonbog ud til ham?

Er det en kommunal pensionistforening? Hvis det er det, kan han da få en telefonliste fra kommunen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-04 00:21

til ans
det er en meget interessesant ide du kommer med, den med kommunen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 00:24

Er meningen med sådan en tingest ikke at man ringer tilbage? Han må vel få dækket sine telefon omkostninger hvis han er formand?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-04 00:52

jeg ved faktisk ikke om han får dækket telefon omkostninger, men selv om han gør, er det jo ikke det samme som at bruge dem unødig, for en mand af hans årgang,
medlemmerne ringer om alt muligt på alle tider af døgnet, derfor er han glad for nummerviseren, så han se om det en af børnene der ringer

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-04 00:56

den sidste sætning var vist noget vrøvl
så nu må jeg hellere gå i seng

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-04 01:05

Det med om det er et af børnene, der ringer, kan jeg godt forstå med et ægtepar på den alder.

Hjælp ham med at undersøge hos kommunen om han ikke kan få en telefonliste. Samtidig må han jo være opmærksom på at "alle og enhver" der er medlem, vil ringe til ham. De kan jo ikke alle være så åndsfrisk, som han er.
Medlemmerne opfatter ham som deres "redder" derfor ringer de.

Hvad er det helt konkret foreningen "går ud på" ?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 02-11-04 10:00

Den nemme løsning ligger lige for. Ring til TDC kundeservice og bestil beskedsvarer, her kan man lægge en besked om at man ikke kan træffes lige nu; men ring igen på et nærmere angivet tidspunkt.

Som foreningsformand har manden jo også lov til at indføre en fast telefontid for medlemmerne, hvor han så skal sørge for at være til stede.

Det vil være overflødig ulejlighed, at skulle undersøge alle opringninger - især når man ikke har internet - da mange opringninger kan være flintrende ligegyldige. Hvis det er folk der virkelig vil én noget, skal de nok ringe igen, hvis de får opgivet et tidspunkt.

Som tidligere foreningsformand i samme situation, fandt jeg efterhånden ud af, at jeg skulle passe på min egen telefonregning, og det kan man nemmest ved at lade medlemmerne selv, ringe én op.

Men med nummerviseren, kan han jo benytte lejligheden til at notere numrene i medlemskartoteket/privat telefonliste, efterhånden som han bliver ringet op af medlemmerne/familie og venner

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-11-04 15:01

hej
hvad med at hjælpe med at finde tlf nr
ind på pcen udskriv nogele lister der evt soterer efter navn-adresse og telefon nr.m.m
der er vel og så nogle møder hvor han bede medllemerene skrive deres data
på en blanket der er mange mugligheder

ole

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-04 16:28

der har været rigtig mange dejlige og gode indlæg. vi er igang med at undersøge nogle af de forskellige forslag

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-11-04 23:39

det er nok ikke mulig at få en nem løsning på problemet
det med pointene må være ren lodtrækning

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 15-12-04 21:54

Jeg har lavet lodtrækning, desværre var der ikke noget der hjælp at hente
Tak for svaret ans.