/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brugerkonti i Win XP Pro
Fra : sfl17
Vist : 424 gange
90 point
Dato : 01-11-04 22:17

Jeg har Windows XP Pro, men har store problemer med at lave konti (pc skal bruges af to-tre personer). Det er kun en af flere administratorer, der kan få lov til at bruge min TDC-adgang til nettet, og indstillingsmenuen under start eksisterer end ikke hos andre end den oprindelige adm. (mig). Jeg ønsker at andre end mig skal have adgang til nettet og word, men derudover ikk emeget andet. Hvordan kan man få den overtalt til at give adgang til det?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-04 23:47

I kontrolpanelets brugerkonti, oprettes nye brugere, med de rettigheder du bestemmer.

Sådan gøres mapperne private
Åbn Denne computer.
Dobbeltklik på det drev, hvor Windows er installeret (normalt drev C, medmindre der er flere drev på computeren).
Hvis indholdet af drevet er skjult, skal du klikke på Vis dette drevs indhold under Systemopgaver.

Dobbeltklik på mappen Dokumenter og indstillinger.
Dobbeltklik på brugermappen.
Højreklik på en mappe i brugerprofilen, og klik derefter på Egenskaber.
Marker afkrydsningsfeltet Gør mappen privat, så kun jeg har adgang til den under fanen Deling.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 02-11-04 08:48

Ja, det fungerer fint, men stadig kan jeg ikke få internettet til at give adgang på hendes brugerprofil, uanset om den gøres begrænset eller køres som administrator....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-04 17:41

Du kunne måske nelægge hendes, og oprette en for hende, som administrator, men hun mister sine skrivebordsindstillinger som hun har nu. En anden mulighed, er at give hende en af de andre konti, der fungerer.
Men fejlen skyldes jo et eller andet, måske har du "sat lås på nogle filer hun skal bruge for at komme på nettet"?

http://www.ferlev.dk/off/Fildeling%20i%20Windows%20XP%20Pro.pdf

Hvis du kører hjemmenetværk eller har flere brugere på din Pc, så gælder at alt med sikkerhed i hjemmenetværk koster tid til kontrol og Pc resurser.
Det optimale er hvis sikkerhed i hjemmenetværk kan undværes.
Hvis du bruger sikkerhed og vil dele indhold i mappe med flere brugere så højreklik på den mappe du vil dele og vælg:
Deling og sikkerhed:
Hvis du vil dele noget med andre brugere på din Pc så kan du trække det som du vil dele over i mappen Delte dokumenter C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter

At kører med flerbruger sikkerhed i hjemmenetværk er spild af resurser, men nødvendig for nogle
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 90 point
Dato : 02-11-04 17:41
Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 10-12-04 19:01

Hmm, intet virker tilsyneladende, så har opgivet det med brugerprofiler helt. Måske det kan skyldes, jeg ikke har opdateret min version af Windows XP for nylig. Tak for svaret, pallebhansen.