/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Beregn BNP´s Størrelse??
Fra : bokajsiirf
Vist : 1150 gange
200 point
Dato : 31-10-04 18:36

Jeg sidder her og er igang med en opgave og har lige 2 spørgsmål

1. Beregn BNP´s størrelse, når:
* Eksport af varer og tjensester er 450 mia kr.
* Import af varer og tjenster er 400 mia kr.
* Mængden af varer og tjenester til indenlandsk endelig anvendelse er 1.500 mia kr.
(meget gerne komme med en forklaring hvordan man udregner det (så jeg forstår det også

2. Indgår den udbetalte folkepension i opgørelse af BNP? (Begrund for eller imod)

Håber der er en flink sjæl der vil hjælpe mig med at gøre dette mere klart???

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-10-04 18:41

http://www.leksikon.org/art.php?n=388 det er da en forklaring !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Teil