/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
lokal netværk
Fra : droslerne
Vist : 370 gange
200 point
Dato : 28-10-04 17:05

Jeg håber at jeg forklare det godt nok.
Vi har kabelnetværk til ca. 9oo husstande til en rimelig pris, men så er det sådan her, at der er ikke nogen form for sikkerhed, jeg kan gå ind på arbejdsgruppe os se om det er Abdula eller Lise der på , og kan gå ind på deres pc og se hvad de har, det er ganskevist ikke alle man kan gå ind på, men de fleste, der bliver skiftet ip adresse her jævnligt på kabelnettet. det hjælper ikke med firewall dem har jeg 2 af, samt virusprogram.
Hvad kan jeg gøre for at eventult ingen kan se mig eller ikke kan komme ind på min pc.

Hilsen Robert
(Jeg er først på her igen senere i aften)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-10-04 17:10

Hvilket operativsystem har du?
Hvilken firewall? Hardware/software? Hvordan er den sat op?

- Anskaf dig en router, og "skjul" dig bag ved den.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-10-04 17:10

Hvis du bruger et ordentligt firewall program er der ingen der kan komme ind på din PC med mindre du har givet tilladelse, og hvis du opsætter en router mellem din opkobling og netkortet vil du kunne få endnu bedre sikkerhed.
Jeg har på fornemmelsen, at der er tale om delte mapper/drev hvis man bare kan åbne op.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 28-10-04 17:16

Bortset fra de elementære forholdsregler der er beskrevet ovenfor skulle du måske kigge kritisk på din netværksopsætning for visse protokoller åbner temmelig meget for adgang. Prøv at læse dette:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/sikkerhed.htm

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-10-04 18:54

En Stor tak til jer begge jeg fik det løs efter jeg læste det Bjarned sendte mig
Hilsen Robert

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 28-10-04 18:55

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-10-04 20:15

Du kigger lige godt på Netbios over TCP, Ikk'

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-10-04 22:14

det kan du tro