/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vinyl gulv på træ - hvårdan får jeg det ~
Fra : cigi
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 28-10-04 15:35

Vi har en trappeopang hvor der er lagt vinyl som er klæbet på. Vi har kunnet rykke selve vinylen af - men nu sidder der underfladen (papiragtig) som stadig klæber på gulvet. Det er meget genstridigt - er der nogen der har forlsag til hvordan man får det af.

Jeg ved ikke om det har betydning - men trægulvet er behandlet med fernis...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-10-04 16:23

Varm det op med en elektrisk varmepistol og fjern det med en skraber, en del af fernisen går også af, men det er vel også meningen.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-10-04 16:40

hvad skal du have på bag efter?? nyt linolium eller??

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-10-04 17:35

Baseret på erfaring: Varme og spartel/skraber.

Kommentar
Fra : cigi

Dato : 02-11-04 15:35

Hej Rotw,

gulvet skal slibes.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-04 16:16

Pas på med det sliberi: Det blir først og fremmest slibebåndsfabrikanterne, der får glæde af det. Alt det der klisterværk bider sig øjeblikkelig fast mellem kornene, og det var så den bane! Selv med petroleum stænket ud ("slibeolie") ligner det en katastrofe. Det spolerede næsten en weekend for mig, sidst jeg prøvede den sport, så jeg vil igen anbefale varme og spartel. Husk, at spartlen ikke skal være knivskarp, men tværtimod være trukket op som en ziehklinge. Det vil sige, den kal være slebet præcis på tværs og meget gerne være glittet med et polerestål. Og så skal spartlen være ret stiv. Nogen af supermarkedernes billige tilbud er faktisk ganske gode til jobbet.
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : cigi

Dato : 10-11-04 11:24

Tak for svaret pbp_et.