/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Emaildeling 2 eller flere bruger?
Fra : anuarak
Vist : 354 gange
100 point
Dato : 27-10-04 14:08

Emaildeling 2 eller flere bruger?

Fakta:
Windows XP med 2 bruger (begge sysaministraror) LAS og MIC
Internet konto TDC: 1 - Email adresser: 5 (2 bruges ) LAS@ og MIC@
Outlook Exspress synlig og opsat til TDC konto hos begge bruger.

Problemet er at hvis LAS i sit brugerområde henter mail får han både LAS@ og MIC@ og visa versa for MIC.

Ønske:
Er det muligt at dele 1 konto hos TDC således at LAS får sin mail i sit brugerområde og MIC får sin mail i sit brugerområde?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 14:22

I skal have fat i meddelelsesregler i OutlookExpress.
I menuen Meddelelse kan I oprette en regel ud fra en modtaget mail (send til jer selv)
Dem der heddder LAS skal ikke modtages hos MIC og omvendt.
Opret regel ud fra meddelelse - Hvor linien Til eller CC indeholder personer -og det skal jo så være jer
under púnkt 2 hent den ikke fra serveren
under punkt 3 vælges personen (modtageren)
Kig godt på det for det er ikke svært hvis man tænker sig om.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 14:25

Outlook Express:
filer>identiteter>tilføj ny identitet>skiv navnet som skal eje denne adgang>hak i bed om adgangskode>ok>den vil nu be dig om at lave en adgangnskode>
Lav en identitet til den anden bruger.
I de forskellige identiteter skal du en oprette mail konto som er din.
Og så kan du slette konti i hovedidentitet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 14:32

Emesens metode er nem når I som nu kører på samme maskine, men den jeg beskrev kan endda anvendes på flere maskiner.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-04 17:04

Ja, så kan jeg beskrive den 3 de metode, som er den sikreste, hvis der ikke skal snages, da denne metode jo er indbygget i Xp.
Log på med din Windowskonto(Startikonet), og opsæt mail til dig selv.
Den anden gør det samme, altså logger på med sin konto.
Når en person jo så logger ind med sin konto, tja, så kan han jo kun hente sin egen post.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 17:21

I min metode kan der ikke snages i e-mail og der skal ikke logges af og på windows men kun skiftes identitet.
Admin kan ikke kigge ind i en identitet - kun slette den.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-04 18:25

Alt sammen glimrende, men der er det lille MEN at TDC lader een emailadresse hente alle da det er samme konto og derfor skal man sætte det op så den man ikke selv skal have ikke hentes på serveren. Det er nemlig ikke adressen der henter, men kontoen og den vil være den samme for begge

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-04 18:46

Det kan der være lidt om. Jeg har kun prøvet denne metode hos naboen som havde hver sin konto at hente på.
Det var dog samme kontotype på vores eget net.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 20:29

Jeg oplevede problemet første gang da jeg ville give konen en e-mail adresse og den drønede ind på min maskine når jeg hentede min egen så hun fik i stedet en fra mit domæne hvor jeg kan lave og slette som jeg har lyst.
Det er faktisk for dårligt, at det er kontoen man henter og ikke adressen for helt privat kan det jo ikke blive.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-04 20:43

Ja, se det var jeg heller ikke klar over, at TDK, har lavet det så dårligt, for jeg bruger min metode på Stofanet, der henter man hver sin mail automatisk til hver konto.
Men TDK bruger: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_mail_opsaet_serv_57451
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 20:48

Det er den jeg beskrev og det link jeg havde var brudt som det desværre sker hele tiden med TDC.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-04 20:57

Du har fuldstændig ret BjarneD
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 21:01

Jamen så skal jeg jo skydes

Det er jo ingen god løsning fordi man jo kan "stjæle" hinandens mail så det bedste ville jo være at anskaffe en anden mail adresse, men jeg ved ærlig talt ikke om og hvor man evt. kan få sådan noget der virker i OE.
Hva' si'r Palle og Eyvind?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-10-04 01:32

Joo man kan meget smart hente post ind i Outlook Express fra nogle webbaserede konti, uden at skulle ind på hjemmesiderne og trykke kodeord mm., det klarer outlook express, når man ellers har lavet konti opsætningen rigtigt.
Dette gælder feks. Hotmail som vistnok drives af Microsoft, men om man også kan hente fra yahoo, ved jeg ikke, man skal da ind og læse om det kan lade sig gøre, på yahoos sider, da de forskellige tjenester benytter forskellige opsætninger.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_outlookexpress%2Fc01.asp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-10-04 08:48

Outlook Express 5.0: (ja jeg holder stadig ved den gamle OE5.0)
Man kan hente fra vores net.
Man kan hente fra hotmail.
Man kan hente fra en IKKE freemail/webmail hos Tdc
Jeg har også en www.bluemail.dk men har ikke prøvet om den kan hentes.

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 28-10-04 15:00

Tak for svaret BjarneD.