/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ang. formodet svar...!
Fra : Picasso
Vist : 385 gange
10 point
Dato : 27-07-02 09:42

Jeg ville bare lige spørge jer kloge hoveder om, hvor lang tid det tager før at et formodet svar automatisk bliver accepteret som værende svaret. Jeg har nemlig et svar som stadig venter accept fra den 23.05.02 og det må jo siges at være et stykke tid siden... mener at der er flere pga. diverse debatter der flurerer, der har nævnt et bestemt tidspunkt... synes bare ikke lige at passe i mit tilfælde...!

Håber på assistance med dette ?

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-07-02 10:24

Hej Picasso,

et formodet svar på nuværende tidspunkt tager kun 14 dage før det bliver automatisk valgt som svar... og dermed lukker indlægget/spørgsmålet...

jeg ved ikke lige hvornår Kandu har ændret dette, men jeg tror det må ha' været engang i Juni, jeg har også undret mig over det, men det er den konklusion jeg er kommet frem til... idet jeg har oplevet at efter midnat 14 dage efter et formodet svar er blevet givet, og dette ikke er blevet afvist, er det blevet accepteret som et svar og spørgsmålet er blevet lukket...

men efter den seneste polemik omkring formodet svar ka' det godt se ud som om Kandu muligvis har ændret dette igen...
http://www.kandu.dk/dk/spg/4590
for ellers ville det her spørgsmål være blevet lukket for et par dage siden... hvor jeg bl.a. var så dum at plante et formodet svar...

men det undre mig nu alligevel lidt
for disse 3 indlæg blev alle lukket kl 1:07 den 26. juli...

http://www.kandu.dk/dk/spg/4915 med et formodet svar "11-07-02 22:25"
http://www.kandu.dk/dk/spg/4899 med et formodet svar "11-07-02 17:17"
http://www.kandu.dk/dk/spg/4871 med et formodet svar "11-07-02 06:19"

det er kun fordi jeg har været med i disse indlæg at jeg ved de er blevet lukket på det tidspunkt fordi jeg havde abonnement på dem... og fik tilsendt en mail om at de var blevet accepteret på dette tidspunkt...

så derfor er jeg i tvivl om i hvilke tilfælde 14 dages reglen gælder, idet jeg i indlægget... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/4590
afgav et formodet svar "03-07-02 21:12", men det ka' være Kandu i det her tilfælde har gjort en undtagelse da jeg i et andet indlæg gjorde opmærksom på at jeg havde lavet en bommert mht. dette indlæg og at det derfor risikerede at blive lukket...

så umiddelbart tror jeg stadigvæk at det kun er 14 dage efter et formodet svar er blevet plantet at det automatisk bliver valgt som svar hvis det ikke er blevet accepteret eller afvist inden da...

men jeg er ikke sikker...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-07-02 10:35

Jeg har selv et formodet svar stående fra 17. juni, så jeg tror mere, der er tale om en 14 dages undtagelse end om en 14 dages regel. Nok så meget undrer det mig, hvordan et svar kan tildeles stjerner, når det lukkes ad rent administrativ vej.

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 27-07-02 10:41

Der var på et tidspunkt en person som gik rundt og svarede på alle ubesvarede gamle spørgsmål, og derved scorede masser point fordi hans svar blev godkendt automatisk.

Det var vi en del som var temmelig sure over, så kandu lavede reglen om så det kun er svar som er skrevet senest 3 måneder (Jeg kan ikke huske om det er 3 måneder eller mindre) efter spørgsmålet er afgivet der kan blive automatisk accepteret.

Gandalf

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 27-07-02 11:37

Ja... jeg undrede mig også bare lige over det, da jeg kiggede min oversigt i gennem og så at det var lang tid siden... og jeg mente jo også at der var nogen der havde skrevet at ? blev lukket i løbet af 14 dage... det er derfor jeg ikke lige kunne følge debatten... eller debatterne; for der har jo været et par stykker efterhånden

Jamen det kan da godt være at det er ligesom Gandalf skriver at det tager 3 måneder før at et formodet svar bliver accepteret... den tidsfrist holder jo indtil nu (i mit tilfælde altså)!!!

Det kan jo også være ligemeget... det er bare underligt at nogle ? synes at gå i stå. Det er mærkeligt at der ikke er en funktion, der gør det muligt at lukke ens ? hvis man nu selv har fået det besvaret på anden vis... hvis I forstår hvad jeg mener... eller hvis det ikke er blevet besvaret. For det har jeg da oplevet. Har I ikke?

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 27-07-02 14:07

Nej det var ikke det jeg mente.

Et svar skal være afgivet senest 3 måneder efter spørgsmålet er skrevet, for at det kan blive autogodkendt efter de næste 14-? dage. Lad os sige at du gik ind på et spørgsmål som stod åben men var stillet for 2 år siden og skrev et svar, så er svaret nok ikke så relevant for spørgsmålsgiveren længere, og chancen for at spørgsmålsgiveren kommer ind og læser hvad du har skrevet er ca. 0% det vil sige du er sikret at få gratis og hurtige point.
Dette var hvad som skete for ca 2 år tilbage, og derfor lavede kandu reglen om til, at et spørgsmål som er over 3 måneder gammelt vil ikke længere blive autogodkendt, så der skal spørgsmålsgiveren selv gå ind og godkende svaret.

Gandalf

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 14:54

Gandalf... lever du af at lave eventyr... minder en smule om H.C.Andersen *S*

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 27-07-02 15:56

Næ du Gandalf, jeg har ikke besvaret et gammelt spørgsmål; jeg var med i et ? 2 måneder efter at det var skrevet... men der kørte det jo stadig...! Altså det var aktivt. Det er også ligemeget... es ist mir egal. Jeg undrede mig bare over hvorfor der var denne 'højtråben' om automatisk accept, da jeg ikke har oplevet dette. Som før nævnt fatter jeg ikke hvorfor kandu.dk ikke laver det sådan at man selv kan lukke sit spørgsmål. Altså slette det.

MFG. Picasso

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 27-07-02 15:57

Ps. til Rellom - det har jeg også undret mig over - det med stjernerne altså...! Det forekommer mig meget mærkeligt.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 17:00

Den regel som nogle påstår, at et spørgsmål lukkes om 14 dage eksisterer ikke
umiddelbart.
Læser man kandu's punkt om pointdeling eller pointsystem om man vil, står der
intet om et forældelsesfrist. Spørgsmålet er så hvor vedkommende har fundet
det henne ??
Er der nogen som har et svar på ovenstående ??

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 27-07-02 17:08

Okay, nu tager dette indlæg jo så en drejning jeg ikke fatter spor af. Hvad mener du Zonker med eventyr? så vidt jeg kan læse, prøver jeg ikke at rakke ned på nogen. Jeg skriver der var en episode for ca. 2 år siden, så nej Zonker det er skam ikke dig der er tale om her, så prøv at lade vær med at lave disse spam indlæg.

Når men jeg ville jo bare hjælpe dig Picasso. Jeg skrev også, at jeg ikke kunne huske om det var 3 måneder der var sidste chance, det kan også være det er 1 måned. Prøv at tage fat i kandu, så kan du jo få bekræftet det.

Gandalf

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 17:22

Tag det dog som det er Gandalf, en spøg og intet andet. Der er sgu ikke tale om spam,
spam det kan du kun og KUN modtage på email.

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 27-07-02 17:27

Hm...? Ja det kan godt være at det er efter en måned at spørgsmålet bliver 'forældet' - det var bare noget jeg undrede mig over... men vil ikke rette henvendelse til kandu.dk om det...! Det er fint med mig hvis der ikke er noget der hedder automatisk accept af et spørgsmål... i stedet kunne de jo bare slette spørgsmålet efter et vist stykke tid...!

Det er sgu et weird, men alligevel underholdende sted det her kandu.dk... sjovt at snakke med danskere, når man er bosat i Tyskland - hér kan man sgu altid få sig et billigt grin

Mvh. Picasso

Ps. lader det lige stå åben lidt endnu... hvis der er nogle der skulle undre sig!!!

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 27-07-02 17:33

Okay Zonker det er bare iorden. Her er så en joke til dig "Jeg fik en e-mail fra kandu da du skrev dit indlæg om eventyr, altså er det spam".

Når Zonker jeg har lige været inde og kigge i kom godt i gang, og jeg kan ikke finde noget om emnet, så det er lidt mærkeligt, for i sin tid havde jeg en e-mails dialog med dem omkring problemet, og det var der de skrev at de ville sørge for at autogodkendelse ikke blev udført hvis spørgsmålet var over X dage gammelt.

Gandalf

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 27-07-02 17:36

Nå, I t

Jamen så har du jo haft spørgsmålet inde på livet før må man sige...! Der er jo ikke andet at gøre end at vente og se hvad der sker

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 17:49

Og Mone det kræver ikke den store fantasi, at omgås Kandu's system hvis det er det man
vil.
Lad mig beskrive en model, som faktisk kan lade sig gøre, som Kandu intet kan gøre for at
forebygge sig imod :
Er du indehaver af et domæne og dermed ejer af en webserver eller får dette hosted ude
i byen, kan du oprette alle de email-adresser du vil.
Det eneste det kræver er adgang til en postserver.
Tænk dig at du har købt domænet hans.dk, på postserveren opretter du dit domæne og
f.eks. 50 forskellige email-adresser. De har alle det til fælles at de slutter på : @hans.dk
det foran @ bestemmer den som ejer domænet, så hvis kandu beslutter til at boykotte
en email-adresse så opretter han da bare en ny adresse, og kører videre med denne.
Det er absolut IKKE noget jeg vil opfordre nogen til, men bragte det på banen da vi nu
sad og "snakkede" om det.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 17:56

undskyld er postet forkert, hører hjemme i :
http://www.kandu.dk/dk/spg/5237