/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Please Wait besked
Fra : Studerende4444
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 25-10-04 19:37

Jeg vil gerne have at min hjemmeside laver en popup der fortæller at brugeren skal vente. Imens loader hjemmesiden færdig og beskeden forsvinder.
Jeg har allerede fundet noget kode der virker godt, men ikke sammen med frames. Og det er det jeg bruger

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-10-04 19:54

Kan du ikke bare udskifte billedet/teksten med en flash, eller gif ?

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 25-10-04 19:59

nej nej.. det jeg mener er at mens brugeren sidder og venter på at siden skal loade, skal der komme en besked. Problemet er at det kode jeg har fundet ikke virker sammen med frames

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-10-04 06:28

Som ting 27 siger/foreslår, så skal du i dit frameset (main/content) indsætte en gif og helst en SWF som fortæller at din side er ved at blive loadet. Det kan i FLASH laves med en relativ simpel "loadbar". Hvis din side er så "tung" at den er "lang" tid om at loade, så skal brugeren være MEGET "sulten" for at vente på den kommer frem. En lille FLASH-fil som intro ville være ideelt da FLASH jo kan streame (altså afspille mens resten hentes/loades).

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : Anli

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-04 08:53

Du kan lade din hjemmeside starte op med en "tom side" hvor du indsætter en load bar.

Overgangen mellem den tomme side og selve hjemmesiden forsinkes med et script.

På nedenstående link kan du finde det du har brug for.

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-04 09:03

Du finder al den kode du skal bruge her : http://www.nowsell.com/pop-ups/pop-up-scripts.html

Åben et popup vindue på eventen <body onload="...."> og brug et vindue der lukker sig selv efter den tid det nu tager at loade siden. Se : Code to Close Pop-up After A Certain Time

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 27-10-04 00:48

wow tak. det må jeg lige prøve af i morgen, Så skal den heldige nok få sine point

Godkendelse af svar
Fra : Studerende4444

Dato : 27-10-04 03:26

dette var den bedste ide. Og nu virker det fedt på min side. Jeg har været inde og rette på koden, og fået lagt det i forskellige tabeller og lag, så det nu står midt på siden altid. Plus jeg har ændret lidt i udseenet på loaderen eller hvad sådan en nu hedder