/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
outlook express
Fra : droslerne
Vist : 405 gange
200 point
Dato : 25-10-04 15:34

Er der nogen der af jer der prøvet det her.
Når jeg lukker mit outlook ekspress op og der er en mail, lukker den ned inden den er færdig med at modtage mailen, så når jeg åbne igen så er der ikke noget galt, men er meget langsomt, jeg har ikke virus alt er kørt igennem og heller ikke spam
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 25-10-04 15:39

Hej Robert.
Hvordan bliver computere langsom?
Er det kun Outlook der hænger eller er det alt?
og i så fald hvor længe? til næste genstart?
Er din Outlook Express fuldt opdateret?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-10-04 15:40

Et gæt fra hoften, det kunne være en mail hvor der medfulgte en virus, så den lukker ned for at rense mailen for virus.
Jeg har tit fået en mail hvor antivirusprogrammet har reageret prompte og meddelt, at der medfulgte en virus, for så at rense mailen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 25-10-04 15:46

Jeg har oplevet, at min comp lavede et hyyyyyl og så meddelte min "Norman" at den lige havde smidt en sød lille virus væk. (kaspersky ell. lign.)
Det var også mens den var ved at åbne mails.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 25-10-04 16:00

Den bliver langsom kun ved mail, og der er utrolig langsom efter jeg har modtaget en eller to mail.
Jeg rensen den hele tiden med ad- adware flere gange om dagen.
Jeg har også Normann og den sige der intet er

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 25-10-04 16:04

Jeg må tilslutte mig de andres teori. Det lyder som noget virus den skal rense.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 16:07

Den siger der intet er - men den har måske også brugt tid på at undersøge.
Min Outlook Express 5.0 er ikke specielt langsom.

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 25-10-04 16:17

Jeg vil anbefale at du opdatere dit Outlook Express til version 6.0 - Det løser måske problemet.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-10-04 17:51

Jeg vil også anbefale ligesom Calleman, at du opgraderer til version 6.
Ikke så meget at version ikke er god nok, men der er kommet rigtig mange sikkerhedsopdateringer til version 6.
Som sagt kan jeg ikke love det bliver bedre, men jeg mener version 6 er bedre beskyttet specielt mod virusangreb.

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 25-10-04 19:50

Tak for svaret emesen.