/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fomater win XP?
Fra : Jedi_mind_tricks
Vist : 438 gange
20 point
Dato : 24-10-04 15:10

min comp gik helt ned i går. da jeg ville starte den kunne den bare ikke komme ind i win xp. den vil heller ikke komme ind i fejlsikret tilstand nu. den vil heller ikke tage imod min xp cd og boote fra den... hvordan skal jeg gøre for at jeg kan formatere???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 15:14

Technet boot diskette partition harddisk
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten.
Nu kan du slette det hele.

Kommentar
Fra : Jedi_mind_tricks

Dato : 24-10-04 15:16

problemet er også det at jeg sidder nu ved min fars comp og her er der ikke et disk drev i og jeg kan ikke komme på nettet på min egen ... jeg kan ikke kome ind på den overhovdet..! kan jeg gøre det på en anden måde?? fra min.??

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-10-04 15:58

Har du tjekket i bios at du booter fra Skiven............. prøv det sæt så skiven i og tænd igen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 15:59

Hvis du ikke kan komme ind i din comp med XP CD - er det vel ligemeget om du formaterer eller ej.

Kommentar
Fra : Jedi_mind_tricks

Dato : 24-10-04 16:00

jeg har gjordt så den booter fra disk og jeg har også lavet det om til flobby som normalt og lavet en boot disk...
men indet virker jeg vil gerne ha den formateret.. ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 16:08

Det lyder lidt rodet så nu spørger jeg.
Kan du komme i bios.
Kan du sætte comp til at boote på CD-rom
Kan din XP cd boote (viser den tryk på en tast)
Hvis du har bootet med din XP hvor langt er dus å nået.

Kommentar
Fra : Jedi_mind_tricks

Dato : 24-10-04 17:26

jeg kan kun starte min comp og den kan værken boot fra disk eller flobby. jeg har lige fundet ud af hvordan jeg kan komme ind i fejlsikret tilstand.. men jeg vil have den formateret .. hvad skla jeg gøre jeg er i fejlsikret tilstand nu.?? men kan ikke boote når den starter op??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 10:09

Jeg har undersøgt lidt, men kender ikke andre veje end ændre boot rækkefølge i bios og så formatere med XP.