/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton 2004 CCAPP error in CCFWSETG.DLL
Fra : JMSP
Vist : 408 gange
500 point
Dato : 24-10-04 14:55

Nortorn Internet Security 2004

Efter at have hentet opdateringer, samt fået dem installeret, og her efter gensartet maskinen, går der ikke længe, inden jeg får en fejlmeddelse som her under :

CCAPP forårsagede en ugyldig sidefejl i
modul CCFWSETG.DLL på adressen 017f:6ab6dbca.
Indhold af registrene:
EAX=80004005 CS=017f EIP=6ab6dbca EFLGS=00010246
EBX=00000000 SS=0187 ESP=0623b5a4 EBP=0623b5e4
ECX=0623b5c8 DS=0187 ESI=00000000 FS=683f
EDX=0000000c ES=0187 EDI=00000000 GS=0000
Byte ved CS:EIP:
8b 06 56 c6 45 fc 01 ff 50 48 33 c0 3b 45 e4 89
Indhold af stakken:
0623b5c8 6ab8f800 00c90b40 6ab8f7d0 bff7b326
00000000 00000000 6ab8f800 00c90ab0 00000000
6ab8f7d0 00000000 0623b5a8 0623b610 6ab7f340 00000000

Har været inden på Symantec hjemmeside for, at lede efter hjælp, men kunne ikke finde noget...

Har selvfølgelig også været på Google, men der kunne jeg kun finde en, der næsten hade samme problem, men det er ikke blevet løst i nu.:

http://castlecops.com/postt82740.html

Og nu leder jeg så efter en måde, at få løst problemet på, dog uden, at slette de to filer CCAPP.EXE og CCFWSETG.DLL da dette ikke en optimal løsning......................

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-10-04 15:10

har du xp

kan en system gendannelse så ikke være på sin plads...

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 24-10-04 15:22

Glemte vist, at sige, at fejlen opstår på en testmaskine der køre Win 98 se

Go det hjælper ikke, at gendanne systemet med Norton Ghost, slette Nortorn Internet Security 2004

og installere det igen, og herefter hente opdateringer og starte forfra......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 15:28

Man kunne oversætte det med at Norton autoprotect har forårsaget en fejl i norton firewall! Tror ikke der er andet at gøre end at geninstallere NIS! Har du andet antivirus firewall kørende samtidig med Norton?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 15:30

Hmm? Er win98 fuldt opdateret? Sker fejlen tilfældigt eller er det når du surfer? Kunne osse være browseren!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 15:33

Nu er win98 et ældre styresystem, og NIS 2004 er nok mest beregnet til at køre på winxp! Er der ikke en readme fil om inkompartibilitets problemer, eller en FAQ hos Symantec?

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 24-10-04 15:56

Det nytter ikke, at geninstallere NIS, heller ikke med de programmer man kan finde hos symantec eller ved, at bruge Nortorn Internet Security 2004, eller win 98 tilføj/fjern, det har jeg prøvet alt sammen, flere gange.......

Problemet opstår efter man har fået alle opdateringer installeret, og genstarter maskinen, efter et stykke tid herefter ( mellem 3 og 4 min uden, at jeg bruger maskinen) kommer fejlmeddelsen.......

Nej jeg har kun Nortorn Internet Security 2004, på maskinen, ved godt at flere sikkerhedsprogrammer godt kan komme i konflikt med hinanden.

Det er nu over 3 mdr siden, jeg installerede Nortorn Internet Security 2004 og det har kørt uden problemer lige siden, men efter opdateringerne i Fredags opstod problemet......

Win 98 se er helt opdateret, og jeg køre med Mozilla 1,7,3. det er ikke browseren , da problemet opstår nogle min efter systemet er startet op............

Gendanner jeg systemet fra en Ghost inden, jeg hentede de sidste opdateringer er der ikke nogle problemer......

Jeg kan ikke finde noget hos symantec der beskriver dette problem...............

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 17:33

For mig at se, har du fået en gaobot orm.
Hvad med at lave en scanning i fejlsikker tilstand?
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.gaobot.afc.html
http://forum.gladiator-antivirus.com/index.php?showtopic=14059
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 19:31

Snakker du om windows opdateringer eller norton opdateringer? Det du gjorde i fredags?

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 24-10-04 21:12

pallebhansen :
Det er ikke en gaobot orm. Da jeg har lavet flere scanninger af computeren både i nårmal og i fejlsikkert tilstand.

tedd :
Det er norton jeg har opdateringert i fredags, og der er ikke blevet installeret nogle programmer før eller siden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 01:21

Så er det jo Norton der er synderen! De tænker garanteret ikke på at understøtte win98 mere!

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 25-10-04 17:11

tedd

Ja jeg har da også tænkt på det, men begge filer kommer fra symantec, og det er jo CCAPP der forårsagede en ugyldig sidefejl i modul CCFWSETG.DLL, og på pakken står der, at Norton Internet Security understøtte win 98.

Nå men jeg må vel bare lede på nettet, eller lave et spørgsmål til og så sætte det til 500 point, og hvis der er en der kan besvare det, give kredit for begge spørgsmål

PS. har Pt 10327 point at gøre godt med he he...........

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 17:17

Kunne være relateret til din email!

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 26-10-04 16:27

tedd :

Nej fejlen er ikke relateret til min email, da denne ikke bliver aktiveret under opstart....

Har fundet en måde, at fremtvinge fejlen på:
Jeg åbner Norton Internet Security for, at konfigurere Personlig firewall, computeren arbejder lidt, og så låser Norton Internet Security og kan kun lukkes med Ctrl-Alt-Delete.

Win 98 køre stadig, og alt virker, dog kan man ikke åbne Norton Internet Security for, at foretage konfigurationer, og man kan heller ikke komme på nettet, men det ser ud som om Norton Internet Security stadig beskytter computeren mod trusler fra nettet.......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 17:41

Hmm! Min erfaring med NIS er at det er en tung fætter at danse med! Afinstallerede det selv af samme grund og brugte en anden firewall, men beholdt norton antivirus!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 17:43

Kunne du ikke bare opdatere antivirus delen og så lade være med at opdatere de andre dele af programmet?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-10-04 18:36
Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 30-10-04 16:40

Undskylder, at jeg ikke har svaret før nu, men kærsten har lige bestået sin videregående uddannelse, så den har stået på fest og farver i nogle dage, og hun kommer jo før en skide testmaskine he he..

Har skrævet til symantec, og medsent udskrifter af alle de fejl jeg har fået samt en beskrivelse, af hele forløbet, men der kan jo gå en evighed inden de svare, men afventer pt. Deres svar.

Jeg er Pt. kommet frem til, at fejlen ligger i Norton Internet Security 2004 og 2005, fejlen fremkommer ikke i 2003.

Fejlen opstår når man henter (Symantec Redirector) med live update.

teed =>

Ja jeg vil give dig ret i, at det er en mega tung fætter, at byde op til dans he he, men vil nu alligevel prøve, at se om jeg kan svinge det rundt på dansegulvet
Bruger selv Norman, ZoneAlarm, Norton Internet Security, osv. Men lige for tiden pisser det mig af, at der er en fejl i Symantec´s produkt, og da det køre på en testmaskine bliver jeg ved til jeg finder ud af fejlen.

Dit forslag om ikke, at opdatere de dele der er fejl i virker, det har jeg prøvet inden jeg skrev til Kandu, men hvad er et sikkerhedspromgram vær hvis det ikke er 100% opdateret.

Pallebhansen =>

Et godt link, men det var heller ikke det der skulle til.
Det er jo godt nok til Norton SystemWorks 2003 og jeg håbede jeg kunne bruge det, i Norton Internet Security 2004, men det kunne jeg ikke......

Kommentar
Fra : badsmed

Dato : 16-11-04 12:33

Min svoger har lige købt Norton Internet Security 2004, og han havde nøjagtigt det samme problem. Så fandt jeg dette spørgsmål, og lagde mærke til det med redirector. Nu er det så nyt, han han skal live update 3 gange. Vi installerede det igen og kørte live update, men lod være med at update redirector, før til aller sidst, som så bliver 4 gang, hvor der kun var redirector tilbage at updatere, og det løste problemet.

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 24-11-04 16:11

Hej igen alle sammen

Ja så er jeg tilbage efter en skide god ferie he he, og nu skulle der være tid til, at se lidt nærmere på mit lille problem...

Hade nu ikke regnet med at der var skrevet noget i denne tråd.

badsmed => Det var ikke en dårlig ide, men den er afprøvet, og virker ikke hos mig, den medarbejder hos symantec, som jeg får tiden skriver med for, at løse problemet mener, at det kan være nogle af de andre produkter, som jeg har fra symantec, som også er på computeren.

Pt. har jeg modtaget 2 breve fra symantec, med gode råd osv, men igen af dem har kunnet løse problemet, så der er vel ikke andet for en, at teste hele systemet igen øv øv...

Hilsen JMSP.

Kommentar
Fra : Thorguf

Dato : 17-01-05 13:20

Hej JMSP.
Jeg får samme fejl (CCAPP... sidefejl i ..... CCFWSETG.DLL) med windows 98 og Norton 2004. Ville høre om du har fundet en brugbar løsning?

-Thorbjørn.

Kommentar
Fra : JMSP

Dato : 31-01-05 16:16

Til ===> Thorbjørn:

Nej jeg har desværre ikke fået løst mit problem på tilfredsstillende måde, skriver på livet løs med symantec for, at få løst problemet, alle de løsninger de har sent til mig, har jeg ikke kunne bruge til noget.

Så desværre kan jeg ikke hjælpe dig.

Men hvis jeg får løst problemet vil jeg selvfølgelig skrive det her

Hilsen JMSP