/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kode på mappe?
Fra : wabstergirl
Vist : 636 gange
20 point
Dato : 22-10-04 14:27

Kan man sætte kode på en mappe så det kun er mig der kan se den uden at skulle downloade et program? Gider ikke det med at have flere brugere...

Wabstergirl

Ps. Jeg har XP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-04 15:03

du kan gøre mappen privat.

Sådan gøres mapperne private
Åbn Denne computer.
Dobbeltklik på det drev, hvor Windows er installeret (normalt drev C, medmindre der er flere drev på computeren).
Hvis indholdet af drevet er skjult, skal du klikke på Vis dette drevs indhold under Systemopgaver.

Dobbeltklik på mappen Dokumenter og indstillinger.
Dobbeltklik på brugermappen.
Højreklik på en mappe i brugerprofilen, og klik derefter på Egenskaber.
Marker afkrydsningsfeltet Gør mappen privat, så kun jeg har adgang til den under fanen Deling.

kik i hjælp og support hvorfra disse ovenstående oplysninger er

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-10-04 15:39

..."Så kun jeg har adgang til den under fanen deling" - miritdk - du er ude i noget med flere brugerprofiler på computeren. Ellers duer det ikke. Computeren han jo ikke se om det er WabsterGIRL eller wabsterMAN der sidder på stolen. Det kan KUN lade sig gøre med flere brugerprofiler på computeren - ELLER ved at downloade et program der kan kode-beskytte en folder.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 22-10-04 17:19

Her skulle løsningen være. http://eksperten.dk/spm/208623
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-10-04 17:32

Den holder ikke.....det er jo blot at fjerne systemattributen igen og iøvrigt slette både *.ini og *.js fil - så er der fuld adgang igen. Det kan gøres fra ethvert cmd vindue.

Selvfølgelig kræver det, at man ved hvad man leder efter

Den eneste sikre er stadig brugerrettigheder.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : goofy_dk

Dato : 22-10-04 21:05

Det første vi skal høre er vel hvilket styresystem wabstergirl benytter ??

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-10-04 23:08

wabstergirl bruger xp - det står i spørgsmålet.....