/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MP3
Fra : claire
Vist : 401 gange
50 point
Dato : 20-10-04 22:51

Hej

Jeg har købt en mp3 player. Nu mangler jeg et program til at lave mp3 filer i? jeg har hørt at windows mediaplayer kan bruges,men hvordan? alle mp3 player plug ins er "buy". (.
Findes der er et gratis program? det er nu en gang sjovere når det er gratis.
på forhånd tak

claire

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 20-10-04 23:58

Here you are pompkin http://www.winamp.com/player/free.php

Gratis! elsker det ord!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-04 23:59
Kommentar
Fra : Soran

Dato : 21-10-04 00:50

Jeg vil foreslå, at du opdaterer til Windows Media Player 10, hvor det følger med gratis som standard

http://windowsupdate.microsoft.com/

Søren

Kommentar
Fra : claire

Dato : 21-10-04 10:30

nu har jeg opgraderet til media player 10, følger der lidt info med om hvordan jeg laver mp3?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-04 12:04

Der er da masser af gratis programmer her : http://tucows.tdconline.dk/audiocon95_default.html

Hvad mener du med 'lave MP3' ??? Er det noget du selv vil komponere eller noget du skal have konverteret fra f.eks CD ?

I det sidste tilfælde kan du hente dette lille freeware program fra min hjemmeside : http://home20.inet.tele.dk/friheden/zip/cdex_140b4.zip

Du lægger bare alt indholdet i en mappe du opretter til formålet; f.eks c:\programmer\CdEx

Fidusen er at programmet ikke går ind og piller ved din reg.bas

1.) Udpak *.zip filen med WinZip gem indholdet i en mappe du har oprettet til formålet f.eks. = c:\programmer\CdEx
2.) Lav/tilføj en genvej til : Cdex.exe filen i denne mappe = c:\programmer\CdEx\Cdex.exe

Thats all

Programmet kan også optage via line-in, så du kan optage dine gamle LP'er fra stereoalæget og gemme i MP3 eller WAV.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 22-10-04 19:28

Sæt CDen i og vælg fanebladet "Kopier fra CD"... Under "Funktioner" > "Indstillinger" er der også et faneblad, der hedder "Kopier musik fra CD"... Her kan du vælge, hvor den skal gemme dem, at det skal være mp3 og hvilken kvalitet der skal gemmes i...

Godkendelse af svar
Fra : claire

Dato : 23-10-04 11:32

Tak for svaret molokyle.

jeg glæder mig til at prøve, mange tak og god weekend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 11:45

Så lige et ps.

Jeg har ikke selv testet programmet i XP (jeg bruger Win98 SE herhjemme), men måske programmet skal køre i Win 98/ME kompatibilitets tilstand

Håber du kan bruge det ? ...ellers er der altid : http://www.exactaudiocopy.de/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : claire

Dato : 24-10-04 00:49

Hej Molokyle

Det virker helt perfekt i xp, mange tak ))))))))