/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
spywareprogrammer
Fra : per_lakrids
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 20-10-04 20:32

Jeg lurer lidt på at bruge spywareblaster( til at hold spyware fra døren) og så ad-aware til at fjerne bæsterne,men er det nok eller skal man bruge andet.?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-10-04 20:42

Tja....Spybot & Destroy + AdAware fungerer fint her - Jeg har ikke haft noget "skidt inden for dørene" efter at SpyBot ligger resident og blokerer for forskellige "advertising" ting og sager. AdAware rydder dagligt op i cookies m.m.

AdAware er ikke ligeså grundig til ligefrem at FJERNE bæsterne som Spybot - og endelig er der jo HiJackThis hvis man virkelig er hårdt ramt. Jeg har brugt det flere gange på inficerede computere rundt omkring.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : per_lakrids

Dato : 20-10-04 20:47

spybot contra spywareblaster er det ikke ligesom nogen vil ha moderen andre datteren ?
Jeg kan se spywarefri foretrækker spyware fremfor Spybot.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-10-04 20:48

Jeg ville også indstallere spywareGuard som sikrer at der ikke sker ændringer i registreringsdatabasen, derudover kan du på www.spywarefri.dk læse om samtlige programmer og også indstallere derfra. Derudover ville jeg lukke Dcom.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-10-04 20:52

Glemte linket til Dcom http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom
Så kan jeg sige at jeg har spywareBlaster, AD-Aware, SpywareGuard, AVG antivirus og Zonealarm som firewall alle er gratis og jeg har holdt min computer ren med disse programmer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-10-04 20:55

Det kan da godt være, at spywarefri foretrækker den ene frem for den anden. Jeg taler ud af min egen erfaring, og havde Spybot installeret første gang for længe længe siden, INDEN det blev "hot" i medierne.

Etablér også gerne en firewall - jeg har både hardwarefirewall i routeren, samt softwarefirewall lokalt. Den lokale (zonealarm) giver mig den fornødne kontrol med HVILKE programmer der tillades at kontakte internettet.

Derudover naturligvis antivirus - jeg benytter AVG.

bentjuul > spybot kan også sikre registreringsdatabasen mod ændringer, låse din startopside i IE, osv. osv....

Jeg ved bare, at jeg har ADSL opkobling med 4-5 PC'er og INGEN har været angrebet af spyware eller virus siden etableringen af denne opsætning.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : per_lakrids

Dato : 20-10-04 21:37

Jeg har været inde på spywarefri, og det var for at høre lidt om hva andre bruger.
Bentjuul du skriver du vil lukke Dcom - øhm hva er det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-10-04 22:40

Hej per_lakrids
Du kan læse om Dcom på linket jeg har lagt, er dit styresystem fuldt opdateret så skulle den være lukket, men prøv at læs selv.

//bentjuul

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-10-04 08:02

Jeg har lagt Ad-ware ind på 20 PC'er på mit arb. og sat programmet rigtigt op. Vi har ingen problemer - efter Ad-ware blev ændret fra standardindstillingen.

Kommentar
Fra : per_lakrids

Dato : 21-10-04 08:05

Hej Alka Du skriver du har sat den rigtig op, hvad vil det sige ?og hvordan sætter man den rigtig op.?
VH Per

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 21-10-04 08:53

Prøv og læse denne her:
http://www.pcfreek.dk/visartikel.asp?id=14