/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP install driller
Fra : per_lakrids
Vist : 468 gange
200 point
Dato : 20-10-04 10:36

Jeg har været ved at lægge min windows xp proff ind igen i min pcer, under installationen skrev den flere gange at den ikke kunne kopier XX fil - jeg prøvede så at afbryde installationen det ville den ikke være med til så jeg forsatte med installationen men den skrv mang gange den ikke kunne kopier XX fil - og nu er der gået ged i det for alvor for nu kan jeg slet ikke komme ind i pceren, jeg har sat 1.boot til cdrom som den også finder, den skriver så jeg skal trykke på en tast meeen så kommer balladen nu skriver den til mig at NTLDR mangler og jeg skal trykke ctrl / alt/ del men det kan jeg heller ikke hvad skal jeg gøre ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 10:49

Den er grim for du har tydeligvis fået slettet din startfil til NT og så er der ingen adgang.
Dine problemer med installationen kan skyldes, at der er læsefejl på cd-rom drevet, men det kan også være, at der er fejl på harddisken.
Prøv at læse denne bulletin: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q318728

Kommentar
Fra : per_lakrids

Dato : 20-10-04 10:55

Nej tror nu ikke der er en fejl på harddisken. Ja jeg ved godt den er slem har gjort det her en gang før, der kendte jeg en klog mand der hjalp mig, så hvordan kommer jeg videre nu ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 11:02

Jeg ved godt, at bulletinen er til Windows 2000, men det bygger på det samme så mon ikke du kan finde ud af det.
Det korte af det lange er, et du med en Windows XP pro boot diskkette (6) kan boote op så du kan få fat i systemet igen og hvis du ikke har adgang til disketter kan du finde noget her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q318728
eler her: http://www.tekweb.dk/download/utilities/bootdisks/bootdisks.php

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 11:08

Du fik et forkert link: http://www.bootdisk.com/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 11:12

Hvis du har været ude for problemet før kan du godt have en fejl på dit cd-rom drev og hvis du får "corrupted"/ødelagt visse filer under installationsforsøget vil du nemt kunne stå med et problem som det nuværende.

Her er en anden mulighed:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314057

Hvis du ikke kan læse service bulletinerne må du give besked

Kommentar
Fra : per_lakrids

Dato : 20-10-04 11:14

Ja når man er lidt dum til det pc så aner jeg jo ikke hvad jeg skal gøre på den links side.

Kommentar
Fra : per_lakrids

Dato : 20-10-04 11:18

og derudover må der altså være en anden måde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 11:23

Hvis du ikke har nogle Windows XP disketter skal du hente en fil til at oprette dem eler hvis du har en anden maskine med Win XP pro kan du oprette dem på den.
Du kan hente fil til at oprette disketter her: http://www.bootdisk.com/
Når disketterne er oprettet skal du sætte BIOS til at boote fra floppydisk og du skal så forsøge at boote din Installations cd-rom via disketterne (lige som i gamle dage med Win 95)
Når du har startet inst. cd igen skal du slette partition på harddisken og derefter oprette en ny.
Er du med så langt?

Kommentar
Fra : per_lakrids

Dato : 20-10-04 11:33

sry du har tabt mig for længst
Der må være en anden måde, det var ikke sådan min nørdven gjorde det ;-(

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 11:36

Måske skulle du gå direkte til denne MS side for at finde din setup fil til boot disketter, vælg danish
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=55820EDB-5039-4955-BCB7-4FED408EA73F

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 11:37
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 11:43

Jeg kan ikke hjælpe dig hvis du slet ikke vil prøve.
Download setup filer fra det sidste link.
Lav startdisketter til XP pro
Boot op med disketterne så du kan starte din instalaltions cd. osv osv.
Man kan også boote op fra en diskette og gå direkte ind og reparere filen, men det vil jeg slet ikke tænke på når du er så opgivende.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 20-10-04 11:48

Hejsa

hejsa

klik dig ind her og hent dette værktøj

http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/original.htm
klik på:

"Windows XP Custom Install Disk"

sæt en tom diskette i drevet og dobbeltklik på filen som du har hentet, den opretter så en bootdisc.
boot så din computer på den, og når du har a:\> skriver du sådan her:
tryk enter ved hver linie

a:\>cd aefdisk
a:\aefdisk>aefdisk /unhident
a:\aefdisk>aefdisk /delall

genstart så computeren med din win9x/2k/xp/linux bootdisc/cd
Du kan nu indstallere styresystem.

der kommer sikkert nogle fejl under indlæsning af diskette, men dem skal du ikke
tage dig noget af.

du har nu slettet alt på Harddisken !!!!!!
Såfremt du stadig får fejlen "kan ikke kopier/læse fra cd", har du enten en ram fejl, eller et skærmkort fejl

Godkendelse af svar
Fra : per_lakrids

Dato : 20-10-04 20:28

Tak for svaret dk.