/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
At belyse spændingsrækken ved forsøg
Fra : hatchi
Vist : 1441 gange
20 point
Dato : 18-10-04 22:28

Hej! Jeg har fået en rapport for i fysik i folkeskolen, hvor jeg skal forklare spændingsrækken. Men jeg kan ikke forstå en brik af det. Kan i hjælpe?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 30 point
Dato : 18-10-04 22:45

Det du skal forklare er, at metaller/materialer kan opstilles på en række, alt efter hvor "ivrige" de er efter at afgive elektroner. Det er det man eksempelvis udnytter i et element (altså det vi i daglig tale kalder et "batteri").

På (metal)skibe benyttes det i forbindelse med såkaldet "offer-anoder" - altså en zink-klods der sættes på skibet. Så "ædes" zinkklodsen før skibet på grund af potentiale-forskellen.

Så frem med fysikbøgerne og læs lidt mere om menet

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-10-04 22:46

.... "læs lidt mere om emnet" hedder det....

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 18-10-04 22:53

Ok tak for hjælpen... Men det er til imorgen :(

Godkendelse af svar
Fra : hatchi

Dato : 18-10-04 22:54

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : venneven

Dato : 21-12-04 13:55

spader

Kommentar
Fra : venneven

Dato : 21-12-04 13:55

spader