/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Opbevaring af DVD-films
Fra : jakob_grove
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 18-10-04 15:39

Jeg savner en smart måde at opbevare DVD'er.
Har overvejet at få lavet fiberpap-kasser i dimensioner så
der kan ligge ca. 35 film (nok ca. 50 cm?) med ryggen opad
i en kasse - nogle bedre bud/ideer??
Jeg aner ikke hvad prisen er for sådan fiberpap-kasser, og har ikke
set dem i handel (Ikea har noget der virker lovende, men der kan
tilsyneladende være for få films i dem).

mvh
Jakob

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 18-10-04 15:57

Jeg bruger vinkasser af træ, der efter min mening er lækre og specielle, også til almindelige CD'er. Vinkasserne har den fordel, at de ikke er meget dybere end coversene, og hvis du får flere, kan du skille de mindst fine ad og bruge endepladerne til at hyldeinddele de bedste kasser. Jeg har faktisk også en bogreol lavet af dem....

De kan fås for en kage til kaffen hos vinhandlere, men især hos grossisterne. Ofte vil du få dem kastet i nakken, hvis du spørger høfligt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-10-04 15:59

Nu er der nok mange måder at opbevare dem på rent fysisk.
Men hvorfor ikke gøre det på en ekstern harddisk?(også)
Der skal bruges et par programmer,men det er til at finde ud af.
Jeg har sådan set fundet programmerne,men har ikke afprøvet dem endnu.
Du spurgte om en smart måde (jeg er godt klar over det ikke er fysisk jeg foreslår)
men det er da smart,når de ligger på en harddisk.
En ekstern disk på 200mb fåes under 1000kr. 2 programmer à ca15 dollars,og der er ikke et øje tørt,hvad venter du på??
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Heinzen

Dato : 23-10-04 15:01

Du kunne jo prøve med nogle bogkasser.

Venlig hilsen HeinZen

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 21-11-04 23:39

Ja... jeg smider altså alt papir og hele coveret ud,og har diskene i en mappe,hvor der ka være mellem 50-100 i hver mappe....

-det virker for mig...

Accepteret svar
Fra : h_gibo

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-05 00:30
Kommentar
Fra : jakob_grove

Dato : 08-01-05 12:48
Godkendelse af svar
Fra : jakob_grove

Dato : 08-01-05 12:52

Tak for svaret h_gibo.

IKEA var det rigtige sted at gå hen - dog faldt jeg for et andet produkt (KASSETT)

mvh
Jakob