/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
standby
Fra : aage
Vist : 368 gange
50 point
Dato : 24-07-02 09:52

jeg kan pludselig ikke sætte mit dyr i "stands computeren".

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-07-02 09:54

Hej Aage,

eh... hvilken version af windows bruger du?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : aage

Dato : 24-07-02 10:22

98-2

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-07-02 10:36

Hej Aage,

der sku' være forskellige måder at løse det på...

da jeg døjede med det problem, løste jeg det ved at kopier nogle VXD filer fra Win98 CD-rommen ned i driver mappen... i det der nogle gange ku' være nogle problemmer med Configmg.vxd og VMM.vxd, og disse filer ikke bliver installeret default... men godt ka' funke alligevel
men samtidig også ka' forårsage problemer ved ned lukning af computeren i Win 98 se...

der er bl.a. en side her fra Microsoft der omhandler problemet...
Problems Shutting Down Windows 98 Second Edition
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q238096

WINDOWS SHUTDOWN & RESTART CENTER, WINDOWS 98 SECOND EDITION... nede omkring Configmg.vxd
http://www.aumha.org/a/shtdwnsez.htm

omkring vmm.vxd og problemet ka' du bl.a. få yderligere information her... -->
http://www.infinisource.com/techfiles/vmm32.html

her stå der beskrevet hvilke filer det drejer sig om der ska' kopieres... -->
http://tweakhomepc.virtualave.net/update/vmm32vxd.html
gå igennem VxD fix 1 til VxD fix 4...

det var den måde jeg fik løst mit shutdown/stands computeren problem på...

ellers har de fra Microsoft også denne patch... -->
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/Win98SE/Default.asp
der muligvis ka' gøre noget ved problemet... men jeg løste det vha. at kopier de respektive VXD filer over på computeren, som der er blevet beskrevet ovenover hvordan man ska' gøre det...

hvis det driller så meld tilbage...

mvh.

Strarup

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 24-07-02 15:02

Hej Aage

Hvis ikke du har gjort det så gå ind på windowsupdate.microsoft.com -> Opdateringer / Product Updates og hent de opdateringer du vil have.

Jeg kan ikke huske navnet på opdateringen, men den hedder et eller andet med 'shutdown' / eller 'nedlukning'.

Håber det hjælper.

// Martin

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 03:02

Hej Aage,

har du fået det til at funke... eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-08-02 01:17

Hej Aage,

har du fået det til at virke, eller er der stadig problemer?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 09-08-02 14:42

Hej

Det er vigtigt at du lige er opmærksom på din bios opsætning, specielt "power setup"

kpm10

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 29-08-02 23:30

Hej Aage....

Har du stadig problemet ???
Det mindste du kunne gøre var lige at kommentere de indlæg som der er...specielt strarups sædvanlige lange "afhandling"

Er problemet løst så luk spørgsmålet så andre ikke bruger tid på at gennemlæse for derefter at finde ud af at problemet er løst !!!

Du lukker spørgsmålet ved at trykke på "accepter som svar" i højre side.....husk det skal være lige ovenfor den kommentar der var årsagen til at du fik løst dit problem

Kommentar
Fra : aage

Dato : 30-08-02 06:22

problemet er løst har fået en afløser.
Aage

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-08-02 08:20

ok....så husk at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : aage

Dato : 30-08-02 09:05

undskyld.-hvordan??

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-02 09:40

Du lukker spørgsmålet ved at trykke på "accepter som svar" i højre side.....husk det skal være lige ovenfor den kommentar der var årsagen til at du fik løst dit problem......

Godkendelse af svar
Fra : aage

Dato : 30-08-02 17:19

Tak for svaret e.p..

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 30-08-02 17:51

hmmm....det skulle være lige ovenfor den kommentar der var årsagen til at du fik løst dit problem......

nu fik jeg point for noget jeg ikke har deltaget i, men jeg har oprettet et spørgsmål med point til strarup
http://www.kandu.dk/dk/spg/6045