/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke finde mit CD-Rom eller DVD drev
Fra : Hemmingsen69
Vist : 2097 gange
100 point
Dato : 16-10-04 16:19

Hey!

Min computer kan ikke finde mit cd-rom eller drev.. Når jeg indsætter en cd-rom eller dvd siger den intet til det.. Den tænker ikke engang.. Jeg har prøvet med mange cd'er og intet virker..!

Jeg har kører XP Home.. Har prøvet at sætte mine ledninger bedre fast men giver intet rasultat.. Jeg er ikke så god til det med computer indmad.. :/

Hvad kan der være galt?

Tak.

/Anders

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 16:20

Det skal lige siges at problemet opstod lige pludseligt!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 16-10-04 17:03

Hvis du går ud i denne computer, kan du så se dit CD rom drev?
Er det nyt eller gammelt?
Har du installeret eller lavet andre ting med din computer her på det sidste?

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 17:07

Nej.. kan ikke se det i 'Denne computer' .. det er fra år 2002...

Nej.. mener ikke jeg har installeret noget nyt her på det sidste der kan skyldes det.. hvis det nu er hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 17:10

Prøv også
h-klik på denne comp>vælg administrer>klik på diskhåndtering>vise den ned i højre side.
Og hvad står der under teksten Cd-rom 0

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-10-04 17:13

Kan du se dine cd/dvd drev på den list der kommer under opstarten, du kan gå ind i BIOS indstillinger og tjekker om de kan ses der, hvis de kan skulle der ikke være noget med dem, hvis ikke, kan du evt prøve at søge efter dem, hvis bios ikke finder dem er det nok drevet det er galt med.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-10-04 17:13

Hvis du har XP Home cd'en kan du prøve at genstarte din PC med den i.
Hvis pc-en startér op på cd-en kan du udelukke at drevet er defekt, men så er der nok mere tale omen softwarefejl i XP. En beskadiget fil...

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 18:00

emesen

Der står: Disk 0 Grundlæggende 74,53 GB Online - (C:) 44,72 GB I orden (System) - (D:) 25,90 GB NITFS I orden Recover (E:) 3,91 GB FAT32 I orden

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 18:13

Har været inde i BIOS.. hvad specielt er det jeg skal tjekke om er i orden der?

Der stod noget med 'CD-ROM' og den stod til 'CD-ROM'

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 18:21

Har genstartet computeren med min XP Home CD.. det virkede.. skal jeg så vælge den funktion der hedder "Reparere XP" hvis der er en beskadiget fil?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 16-10-04 18:39

Ja, det er sådan det gøres.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 19:29

Argh! Man skal skrive sin administrator kode ind.. den har jeg ikke lige.. kan man få den et sted? står den på computeren?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 19:45

XP kan ikke se din CD-rom
Men du har noget >>Recover (E:) 3,91 GB FAT32 I orden<< liggende.
Har du nogen disketter/CD liggende som kan genskabe din XP
Hvis du aldrig har lagt administratorkode ind så kan du lave en.
Forsøg:::
start>log af (står der administrator eller bare dit navn) >log på som administrator>
bruger =administrator
password = noget du finder på.....................men husk det.
Hvis du kan det så har du koden klar til at reparere.

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 19:55

Jeg er addministartor.. der er ingen andre brugere på min computer..

Skal man ikke gå ind i Kontrolpanel - Brugerkonti - Oprette en ny adgangsskode .. og så lave den der?

Det prøvede jeg nemlig før.. genstartede min computer.. ville reparer.. trykkede min nye kode ind.. og så sagde den at det ikke var den rigtige..
Det eneste den lavde om var at jeg skulle skrive password når jeg logggede på..

Men er der en anden måde jeg skal skifte password på?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 20:16

Hvis der har været et password skal den måske bruge det.
Men er du logget på som administrator så bør du kunne skifte/lave et nyt passw

Kommentar
Fra : xick

Dato : 16-10-04 20:18

start op i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart) .. se om dine drev kan ses der.. Kan de det er det driveren i XP der er noget galt med..

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 20:28

emesen: - Jeg har lavet mit password om.. men det funker ikke når jeg skal skrive den ind når jeg skal reparere..!

xick: - Hvor finder jeg nye drivere henne?

Kommentar
Fra : xick

Dato : 16-10-04 20:33

Du kan gå ind på Drevenes producents hjemmesider... der er der som regel drivere...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 20:46
Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 21:24

Har fundet ud af at få sat nyt kodeord på..

Når jeg er gået ind i reparere.. skal man først trykke 1, derefter sit kodeord.. og så skriver den bare /C: hvad skal man skrive så?

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 21:30

skal man skrive 'fixmbr' ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 21:30
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 21:33

Fix mbr er kun hvis du ikke kan starte op i XP

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 16-10-04 21:34

eller

COPY C:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG

?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 21:36
Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 17-10-04 00:21

Er med så langt at man skal skrive sin administrator kode ind.. men hvad skal man skrive for at den reparere computeren? kan ikke finde det når man trykker 'Help'..

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 17-10-04 12:45

Har valgt at reparere mit XP ved at indsætte min XP Home cd... Valgt installer XP og så "R" for repair.. det gik også fint nok.. men nu efter jeg har genstartet skriver den

"Installation genstartet...."

og åbner et installations program frem og spørger efter min XP CD-ROM.. Derefter skal jeg "angiv stien"

Der kommer en box frem hvor stien "Blobalroot\Device\cdrom\1386" er intastet..

Men det virker åbenbart ikke..

Hvad så?

Annuller spørgsmålet
Fra : Hemmingsen69

Dato : 14-01-06 19:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål