/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Link med farveskift.
Fra : Monsen1234
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 15-10-04 08:49

Hvordan får man link til at skifte farve når musen trækkes hen over, lige som her på "Kandu" ude til venstre hvor linket skifter fra mørk blå til en lys farve inden man klikker.

Mvh: Monsen.

Accepteret svar
Fra : Anli

Modtaget 110 point
Dato : 15-10-04 09:01

Det kan du ved at højre klikke på den side hvor linket er.
Vælg derefter egnskaber for side og vælg " baggrund ".
Her kan du ændre farverne efter behov.
Husk også linket " Aktiver overgangseffekter for hyperlinks "
Prøv dig frem her med farverne og fontstørrelsen.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 15-10-04 09:20

Tak for svaret Anli. det var jeg kunne bruge.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 15-10-04 09:58

Godt jeg kunne hjælpe.
Husk at lukke tråden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-04 11:46

Vil blot sige der er mange andre muligheder :

Kode
<html>
<head>
<title>Farve på link</title>
<style type="text/css">
a:link {color: #FF0000}
a:visited {color: #00FF00}
a:hover {color: #FF00FF}
a:active {color: #0000FF}
</style>
</head>
<body>
<a href="http://dmi.dk" target="_blank">DMI</a>
</body>
</html>

Med CSS kan der laves mange link effekter : http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_link2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 16-10-04 16:02

Monsen1234
Hvis du er tilfreds med svarene hvad jeg har forstået du er, bør du lukke tråden og placere
dine point.
Det er en af ideerne med denne side.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-10-04 17:08

Anli du fik point 19 min. efter du svarede det er da ret hurtigt syntes jeg

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-04 18:52

Man kan også 'nøjes' med at skifte cursoren for at indikere et link ved mouseover : http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_cursor

I eksemplet er cursorskiftet styret af et <span> ... </span> element, men det kunne lige så godt have været et anchor element : <a href="#"> ... </a>

Det handler om at være kreativ

Happy coding...

</MOLOKYLE>