/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Thailand 3 måneder med to børn
Fra : reneaxel
Vist : 725 gange
70 point
Dato : 14-10-04 21:03

Vi skal til Thailand den 11. januar 2004 og vender hjem den 11. april 2005. Vi har vores to drenge med på 3 og 4½ år.
Turen er IKKE fastlagt, men vi overvejer fire-seks ophold:
0. Bangkok (to til seks ophold - mellemlandinger og ud/hjem).
1. En eller anden bungalow i omegnen af Pattaya/Ko Chang.
2. Chaing Mai - Elefantbørnehave.
3. En-to øer i adamanerhavet - bungalow.

4. Vi overvejer at forlænge vores visa ved at tage til Laos, Cambodia eller Vietnam en uge eller to (Malaysia hvis ovenstående viser sig problematisk - visa, vacciner..)

Rækkefølgen tænker vi over. Er der nogen der har højtråbende indsigelser til noget af ovenstående??

Vi kunne ønske os at møde og være sammen med nogle ligesindede med børn derude en uges tid eller to, til aflastning for alle parter - hvor finder vi det???

Er der noget vi ABSOLUT skal have med eller tænke over??

Med venlig hilsen Tine, René, Malthe og Oskar

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-10-04 22:58

I skal i hvert fald tale med læge om evt. vaccinationer hvis det ikke er noget i allerede har med i planlægningen.

mvh dova

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 15-10-04 10:11

I skal være opmærksomme på at i kun må opholde jer i Thailand max. 4 uger på turistvisum (men man kan jo bare besøge et naboland og tage tilbage igen - samme dag, så har man 4 nye uger)
Husk at kigge på denne : http://www.vaccination.dk/

Hvis i er i Pattaya området - så tag et ophold på den lille ø Koh Samet, der er meget hyggeligt og en fed badestrand..

Go´ tur !!
André

Kommentar
Fra : reneaxel

Dato : 15-10-04 13:00

Så vidt jeg ved kan man få 60 dages turistvisum til Thailand? Uden problemer? Og Vaccinationer til Thailand har lægen styr på.

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 17-10-04 17:29

Prøv en side, der hedder thailand.dk
Der er en masse nyttige tips
hilsen la

Accepteret svar
Fra : bokajsiirf

Modtaget 70 point
Dato : 18-10-04 20:28

Hvem rejser i med?? Kan varmt anbefale http://www.jyskrejsebureau.dk/ har brugt dem flere gange vedr. rejser i østen med rygsæk... De ved også hvor du kan møde andre danskere, på deres hjemmeside er der også en opslagstavle hvor i kan, sætte et opslag op om hvad i ønsker og se om der er nogle ligesindet.

Et spørgsmål i skal stille jer selv er om i vil tage malariapiller? HUSK at de i østen er mestere i at helbrede malaria (men de kan ikke gøre det lige så godt hvis man har taget malariapiller) Spørgsmålet vedr. malariapiller vil i nok kunne møde rigtig mange meninger om!!!
Man kan købe noget ret effektivt myggespray i Thailand, i skal bare være sikker på at det indeholder "Deet" det lugter ikke ret godt men de fleste mennesker bruger det (så alle lugter ens

Kan også anbefale et besøg på øen Kho Phi Phi (syd vest thailand)

Ellers lyder det som en rigtig fed tur (misundelig)

Spørg endelig hvis der er andet

og ha en god tur!!!

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 19-10-04 19:09

Der er fugleinfluenza dernede lige nu. Jeg vil foreslå at i spørger jeres læge om hvorvidt, man undgår at komme ud for denne ikke ufarlige smitte!!!
It´s best to be prepared!??
God tur la.

Kommentar
Fra : reneaxel

Dato : 20-10-04 19:49

Har jeg ret i at man uden problemer kan få 60 dages visum - og at det ikke er noget problem efter f.eks. 1½ måned at tage til at andet land (Vietnam) og få et nyt visum??

Kommentar
Fra : Rul_Egon

Dato : 22-10-04 14:59

Hej René,

du bør genoverveje at rejse med børnene i Cambodja. Dels kræver det, at I tager Malarone, som er den dyreste malariamedicin på markedet, da myggene derude er resistente overfor 'alt andet', paludrine, klorokinphsophat etc. Dertil kommer at den nordlige del af Cambodja og midt-nord-Vietnam hærges af Denque-feber.
Desuden er infrastrukturen temmelig uudviklet, og den mest komfortable måde at rejse rundt i landet er på Mekongfloden, hvis I ikke flyver indenrigs. Det tager dermed lang tid at komme fra eksempelvis Phnom Penh til Stung Treng.
Hvis du først er indrejst i Thailand er det ikke noget problem at få visum til eksempelvis Vietnam.
Jeg har selv to (små) børn, og ville foretrække at rejse i Thailand og Malaysia. Begge lande har en veludviklet infrastruktur. Borneo (den malaysiske del) finder jeg attraktivt, her har du både de lækre strande, ekstrem rig natur, elefanter (Sabah), orangutanger (både Sabah og Sarawak), fantastiske naturparker m.m. Hvis du bor i eller i nærheden af København, kan du låne en bog af mig, der meget populistisk - flotte billeder, nemlæselig tekst - beskriver alle de malaysiske naturparker. De er simpelthen for lækre!

Godkendelse af svar
Fra : reneaxel

Dato : 06-11-04 18:57

Tak for svaret bokajsiirf.
Og tak til alle I andre, der har svaret. Det der gjorde udslaget var hintet om jyskrejsebureau. (vi rejser dog ikke med dem) Det har skaffet os kontakt til en del familier der også er at træffe i Thailand når vi er der.

mvh René