/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Egne Hjemmesider ser mærkelige ud!
Fra : dat
Vist : 391 gange
50 point
Dato : 13-10-04 12:52

Hej.
På min skærm så alt normalt ud, når jeg surfede på nettet, incl. mine egne sider. Men en dag hvor jeg tændte for computeren og skærmen og gik på nettet, så mine egne sider mærkelige ud. Skriften stod ikke hvor den skulle stå, og var blevet lidt større. Men kun på egne sider, alle andre sider ser normale ud. Har checket at jeg har Fonten (Verdana)på maskinen, og den fungerer. På andre computere ser mine sider også normale ud. Har også checket skærmindstillingerne - de er ok! Hvad er sket - og hvad kan jeg gøre ved det???
Hilsen
dat

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 13-10-04 13:47

Prøv på din hjemmeside; at holde Control (Crtl) nede og rul på scoll-knappen, hvis du har en scroll-mus. Ellers gå i browsermenuen Vis->Tekststørrelse og prøv at ændre på værdien. Nogle sider har fast tekststørrelse og ændres derfor ikke af browser indstillingerne.

At farverne skifter kan skyldes du har ændret din opløsning/farvedybde i dine skærm indstillinger : Højreklik på skrivebordet og vælg : Egenskaber.

Der er kun 216 Web-sikre og browser uafhængige værdier der kan bruges hvis alle skal kunne se siden i ens farver : http://www.w3schools.com/html/html_colors.asp

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : dat

Dato : 13-10-04 14:13

Tak for svaret molokyle.
Jeg prøvede det med Crtl og rock & rullede med scoll-knappen på musen. Bingo - og tak for et meget hurtigt svar!!!
Ha´ en go´ da´.
dat