/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Efterkrav
Fra : pipzi
Vist : 368 gange
20 point
Dato : 11-10-04 19:33

Hvad betyder det helt præcist, når man modtager en pakke på efterkrav, at de sender et giro kort med, eller at man skal betale inden man kan modtage pakken ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-10-04 19:36

Efterkrav = betale ved modtagelsen.
Gør du ikke det returneres pakken, og afsender har så forsendelsesudgiften.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 11-10-04 19:37

betal til postbudet ellers tager han pakken med retur.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-10-04 19:39

Synes bare tit, at når de skriver de sender pr efterkrav, så ligger der bare et girokort med....

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 11-10-04 19:44

Hvis du har modtaget en vare pr. efterkrav så har du jo betalt for varen

http://express.shoppingcenter.dk/ug.cod.html

Har du bestilt en vare, som du ikke betaler for ved modtagelsen, så følger der et girokort med.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-10-04 19:49

Så skal man betale med det samme, ellers får man ikke pakken udleveret af posten, og der kommer et efterkravsgebyr oveni, så man typisk betaler knap 50 kroner ekstra ved at bestille på den måde.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 11-10-04 19:51

Tak for svaret ans.