/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Hvordan for man lyd?
Fra : Telmore
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 10-10-04 16:47

Hey. Har Flash MX professionel. Hvordan kan jeg ligge stemmer til min film? Og hvordan kan jeg få lyd ind i den? Jeg har prøvet at "exporte" en sang ind til min film, og det køre også fint nok, men hvis så jeg f.eks vil ligge stemmer på såbliver sangen jeg lige har exportet slettet også er det kun stemmerne man kan høre.. Hvordan gør man, og hvordan får jeg lyd til hver frame.. F.eks hvordan for jeg 1 bestemt lyd til frae 30 og en anden lyd til frame 31? Håber i vil svare. M.V.H XSTREM

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 10-10-04 17:26

Skulle gerne stå her hvordan man gør det:
http://hjem.get2net.dk/bjarno/26_lyd_og_video_i_flash.html

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 10-10-04 18:15

Hej,
Jeg tror, prøve lige det her: laver en ny layer til hver lyd eller stemmer - så vil du ikke få problemmer mere! (hvis du forstår hvad jeg mener!)
MVH

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 10-10-04 18:26

Hmm.. Tror lige jeg vil prøve begge dele.....

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 10-10-04 18:33

Prøv og læse disse to hvis de to andre indlæg ikke hjælper dig:

http://eksperten.dk/spm/220456

http://eksperten.dk/spm/291750

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 11-10-04 14:04

Okay.... Hmm Har ikke lige tid idag. Prøver det senere..

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 11-10-04 15:25

Okay.. nu er jeg helt på bar bund... Når jeg importere en sang, hvor ryger den så hen? Jeg siger f.eks "Import to library" men hvor ryger den så hen sangen? Eller når jeg f.eks siger "inport to stage" hvor ryger den så hen?? Den ryger ikke over til "behavios" som den gjorte engang.. Hvad skal jeg gøre?. Hilsen Kalle

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 12-10-04 18:15

Ok, når du har importeret en sang til Flash, så vil sang lægge i ind library, men ikke på Time line!

Åbn Flash - og en ny file - nu laver du en ny lay for lyd
- den lay skal hav ti framer (f.eks): dvs du skal højre klik på frame 10 og så kom der en list
- vægle insert frame - så nu har du ti frame i din lyd lay ikke
- import du en sang - og så åbner du Library - og så klik på den sang som du har importeret
- nu klik og hold på den Lyds billedet på Library (den firkant billedet, som køre op og ned)- og trækker den til Sence (husk og hold mus knappe ned)
- prøv nu tryk på Entre for at afspille file(altså de 10 frame ikke)

MVH og jeg håber på du kan find ud af det -

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 15-10-04 10:33

Ok... Men du skrev ikke hvordan man åbnede liberary. Men jeg har fået hjælp et andet sted fra.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 17-10-04 01:05

Åben liberary med tasten <CTRL>+<L>
hvis du ikke lige kan se den, så kig hvor
du ellers har forskællige menu ting....

Kommentar
Fra : ocm

Dato : 04-11-04 15:38

lav et ekstra spor/layer som lyden kan køre på