/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstarter eller blå skærm
Fra : CyberfishY
Vist : 529 gange
500 point
Dato : 10-10-04 01:57

Jeg har læst mange af de tråde på nettet hvor folk har nogen lunde det samme problem som mig ,men der findes så mange forklaringer og man bliver bare forviret.

Jeg har følgende problem at min comp den genstarter eller kommer med blå skærm eller skriver ulovlighandling hvis jeg blot går ind i en mappe og klikker rundt . Jeg har formateret min HD mindst 5 gange nu uden det hjælper og lagt windows xp ind med sp 1 og diverse updates uden sp 2, da jeg har tidligere haft problemer med sp 2.

Ved den blå skærm fik jeg fornylig denne fejl i bundlinjen win32k.sys og en masse om at jeg skulle system genstarte i fejlsikret tilstand..(i kender sikkert resten af den blå skærms tekst)

Jeg har updated min bios og bruger de nyeste drivers til grafik kort og bundkort

Min comp:
AMD 2400 + xp
Radeon 9800 pro 128 mb
Windows xp pro
SB live
MSI k7n2 delta L
onbord netkort bruges
2 x 512 kingstons ddr ram 400 mhz pc 3200 (som jeg lige har købt og sat i )

Jeg har prøvet at bytte rundt på mine ram moduler og kun køre med en af gangen, og har oxo lavet diverse mem test, som ikke fandt nogen fejl på mine nye ram.

Min computer har kørt stabil før hvor jeg har brugt samme drivers og updates. men siden den 1 oktober har den været på tværs af alt hvad jeg gjorde.

Jeg er råvild efter et meget brugbart hint. ( er meget træt af de ulovlige handlinger som man ikke fatter en meter af alligevel )

Spørg endelig hvis der er andre ting som bør vides til at fejlfinde.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 10-10-04 08:21

Jeg har haft samme problem, her prøvede jeg også skifte ram, strømforsyning og grafikort, men det vikrede ikke. Så skiftede jeg bundkortet og har aldrig haft fejlen siden. Så præv og lån et bundkort og se om fejlen kommer, hvis ikke nej gør det skal du ha nyt bundkort i.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-04 10:26

Har du prøvet at gå til bios hurtigt efter den går ned:
Tryk delete ved opstart, og rul hurtigt ned til healt, for at se CPU-temperaturen, og hvad sikkerhedstemperaturen er stillet på (Den temperatur der skal lukke systemet ned)
Måske en defekt CPU
Eller en forkert grafikdriver da din driver sikkert ikke er digitalt signeret.
Prøv: * Click on the "Start" button and select "Run ...".
* Type in "DXDIAG" (minus the quote marks).
* Wait a few moments while DXDIAG scans your system.
* Click the button labled "Save All Information".
* Choose the location where the DxDiag.txt file will be saved.
Et voila! You've successfully created a text file that includes all relevant information about your computer system. Please attach this text file if you write to our technical support team, or when you post a technical problem to the forum. Thank you!

Start med at deaktivere alle de hardwareenheder der ikke er nødvendige for at pc'en kører. Hjælper det? -så aktiver dem igen én ad gangen (med min. 15 minutters mellemrum, så windows lige vender sig til det), indtil problemet vender tilbage,
Eller det kan også være du har nogle extra kort der giver problemerne, du kan fjerne dem, og så sætte et i efter hånden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 12:07

Hvad søren er det ikke Baahhh der har problemer. God fornøjelse!

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 10-10-04 12:42

Jeg har ikke problemer med min temp og jeg HAR prøvet at rode rundt i bios uden held..syntes det er meget underligt da jeg har kørt med dette bundkort i snart ½ år uden probs..det er ret nyt
Heller igen problemer i dxdiag log

Det lyder underligt at det pludselig skulle være pga bundkort.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 12:55

Det er straffen for at håne dem der kan hjælpe!

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 10-10-04 13:57

Andre gode råd ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-04 15:30

Ups, ligesom jeg har fundet løsningen, efter 2 timers søgning på nettet, opdager jeg også dit navn i min Bannedliste, sorry, så du skal ikke forvente mere hjælp.

Palle Hansen

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 10-10-04 15:37

Andre råd ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 15:45

Ja. Prøv at være ganske normalt høflig så skal du se hvordan man får kvalifceret hjælp.
Det problem du har, har jeg løst for flere både på Kandu og i praksis, men man bestemmer jo selv hvem man vil hjælpe. Jeg fatter ganske simpelt ikke hvem der kan have bildt dig ind, at man kan tillade sig at håne nogen der forsøger, at hjælpe dig ganske gratis, men tag du "puteren" under armen og henvend dig til nærmeste PC reparatør så kan det være du ændrer opfattelse.

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 10-10-04 19:32

Godt så ! Undskyld min opførsel, men humøret er ikke ligefrem oppe når ens puter laver store fejl !

Måske man kan få noget hjælp her ???

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 12-10-04 11:51

Nogle der havde et svar så jeg kunne lukke denne tråd ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-10-04 22:45

Ok, så prøver vi igen.
Min mistanke er at der på dit bundkort er et anden skærmkort (Kunne også være lydkort, men jeg tror mest på skærmkort)
Hvis du højreklikker denne computer, og i egenskaber/hardware/enhedshåndtering ser efter der ikke er nogle gule spørgsmålstegn, som laver konflikter.
Men du dobbelklikker på skærmkort, for at se der kun er det skærmkort (Grafikkort) som er sat i dit slot, og hvis der er en anden, trykker du fjern på den. Og hvis den kommer igen efter opstart, må den kunne slås fra i bios.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 13-10-04 10:31

Jeg har ingen gule udråbstegn og ingen konflikter der !

Jeg har disablet mit onbord lyd og diverse andre ting undtagens onbord LAN

Har dog et spørgsmål til denne enhedsliste : Jeg har radeon 9800 pro og under skærmkort står der: Radeon 9800 pro (og)
Radeon9800 pro-secondary

Og under skærme står der: plug and play (og)
standartskærm

Er dette normalt ?! har det noget at gøre med det tv out og såen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-04 10:50

Der skal normalt kun stå en skærm, og det skyldes nok du ikke har installert DIN skærms driver, men jeg tror ikke problemet er her.
Men hvis der er installeret 2 skærmkort (Selvom det er den samme), skal du fjerne: Radeon9800 pro-secondary
Tjek også at der ikke sendes ud til en ekstra skærm/tv:
http://www.ati.com/support/faq/winxp/winxpconfigenabletvout.html
Det er et andet kort på siden, men prinsippet er det samme, hvordan man slår det fra.
Hvis det er slået til, belastes grafikkortet unødig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 13-10-04 11:11

Når jeg fjerner denne secondary og genstarter så finder windows enheden igen. så jeg tror den skal være der..det er noget med det udvidelse af skrivebord og tv out tam tam. men der er ingen konflikter med det eller udråbdtegn. Jeg bruger jo mit tv out nogle gange !

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-04 14:00

Ja du har ret, der skal være en pro-secondary.
Nu er din strømforsyning vel stor nok?

En anden skriver, at man skal fjerne ultramon, hvis man da har den?
Og en anden skriver:
Check that Fastwrites are turned 'OFF' both in the control panel and also in the motherboard bios. Also try to set your AGP at 4x instead of 8x.

Jeg ville nu prøve at tage skærmkortet og lydkortet ud, og sætte skærmkortet i en anden slot(Hvis du har en extra AGP) Men i det hele taget trække den ud og hårdt ind, da der kan være forbindelserne det er galt med.
Men flytte lydkortet, efter at have startet op en gang uden lydkort.
Man kan da heller ikke udelukke at der er fejl på det skærmkort, men der er 3 års garanti på det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 13-10-04 20:04

Mig og min nabo vi har for 3 dage siden prøvet at sætte hastiheden på mine ram ned fra 400 mhz til 333 mhz...vi tror det er fundkoret som ikke er vild med de ram jeg lige har købt. Den gik total i koma da jeg satte nogle elexir ram i ..man skal SKAL kun bruge de nævnte ram typer fra MSI som er kingstons bla. og de siger at mit bundkort godt kan klare de 400 mhz som de ram er på. men det tror vi ikke helt på.

Jeg har ikke set nogen blå skæm i 3 dage nu ..så måske det var det som skulle til. !

Har dog overvejet et ASUS deluxse gold edition til 800 kr ..ASUS de ved hvordan man laver bundkort !

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 13-10-04 20:06
Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 500 point
Dato : 13-10-04 20:16
Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 13-10-04 20:44

Det ser godt ud bjarne d

De siger man skal install sp 2 eller kontakte dem inde på microsoft !

Jeg er nu ik meget for den sp2 ellers holder jeg mit windows updated med andre updates

Godkendelse af svar
Fra : CyberfishY

Dato : 13-10-04 20:44

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-10-04 21:45

Jamen så håber jeg du får løst problemet.