/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger
Fra : memuel
Vist : 557 gange
145 point
Dato : 08-10-04 19:14

Vi har MSN messenger og windows XP. Mine børn vil spille mens de chatter, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre med MSN til XP? Forstået på den måde, at nogle MSN, har spil integreret man kan invitere til.Vi kan heller ikke få lov at vise et billede, uden at have web-cam'et tændt.
Jeg har været inde på MSN et par gange for at opdatere men det funger ikke..
Hjælp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-10-04 19:17

Det kan være XP firewall som "bremser" denne to-vejskommunikation.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 19:18

Personerne de chatter og vil spille med skal have den samme version som dine børn, du skal have den nyeste version af msn.
bruger du windows msn eller MSN Messenger?
Hvis du er bag en router eller hub sakl du åbne følgende porte og det sakl modparten også, kan godt være et problem hvis ikke man har det.
6891-6901 og 1863

Men du kan hente det nyeste her:
http://messenger.msn.com/

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 19:19

Har du prøvet og slå din firewall fra.?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-10-04 19:40

Har du hentet MSN 6.2?

Det er den, du skal bruge, hvis du vil have billede osv.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 08-10-04 19:52

Hej Hanne
Ja, den har jeg hentet. Og stadig med samme resultat. Ingen billeder. før vi fik XP var der billeder og forskellige spil..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-10-04 20:10

Jeg vil lige indskyde man godt kan det du vil i dit første indlæg.
Jeg har både XP og MSN 6.2 og der virker uden problemer.

Du har kun een kun "grøn mand" nede ved uret ikk´??

Der ligger jo en MSN i XP når man install. den Det er MSN Messenger ver. 4.7. Det kan være den der driller...

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 08-10-04 21:50

Har i installeret java? Mange spil og billedvisninger bruger java. Det følger ikke automaisk med SP2. SP1 havde java, men denne bliver fjernet hvis i har fået automatisk opdatering med SP2. Så må i ud og hente en ny java.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-10-04 22:24
Accepteret svar
Fra : MarcDuncan

Modtaget 145 point
Dato : 09-10-04 02:20

Måske kan det hjælpe at hente tillægsfilen messenger+ og installere denne... http://www.msgplus.net/global.php?lang=da

jeg er ikke den store computer wiz men prøver selvfølgelig bare at hjælpe hvis jeg kan.

Held og lykke

Marc

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 09-10-04 08:30

Prøv at gå i start-indstill-kontrolpanel---- nede i bunden ligger XP firewall-dobb klik-klik på undtagelser--der skal være flue i Messenger 6.2

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 09-10-04 09:30

Nu har jeg hentet MSN+, java og jeg skal gi' dig. Nu kan jeg slet ikke logge på... ;-/

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 09-10-04 09:32

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 09-10-04 09:53

Det skal du ikke være ked af, der er noget vrøvl på deres server i øjeblikket;-(

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-10-04 19:49

MSN+ er noget skidt.

Jeg havde også installeret den, men jeg var nødt til at lave systemgendannelse.

Hvad med at gøre det samme?

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-10-04 19:55

Hvis du opdaterer MSN messenger skal den gamle lukkes helt inden opdateringen foretages.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 10-10-04 00:19

Nu, virker det.... Jeg skal lige blive enig med mig selv om hviem der skal have point's.
Jeg bestemmer meg søndag.. Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : memuel

Dato : 10-10-04 16:00

Tak for svaret MarcDuncan.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 10-10-04 16:05

Jeg takker alle der har hjulpet mig med at få det hele til at virke. Jeg ville gerne have dele min udlovede point mellem MarcDuncan og tukols, men jeg kan kun vælge en..
Memuel