/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bortkommet produktnøgle
Fra : marcussen1
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 07-10-04 15:25

Min produktnøgle til min lovligt købte WIN XP PRO er bortkommet. Jeg har formateret min HD, og kan nu ikke finde prod.nøglen. Jeg kan for så vidt godt installere XP PRO, men når jeg skal downloade SP2, at der mangler en produktnøgle. Jeg mener, at jeg tidligere har set på KANDU, at man på en eller anden måde kan genskabe den. Er det rigtigt og hvordan?

Kommentar
Fra : jrkok

Dato : 07-10-04 15:31

Hvis du har registreret dig hos Microsoft, da du indstallerede xpén første gang, kan det være at de kan hjælpe. SP2 kan rekvireres via cd.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 07-10-04 15:38

Jeg har faktisk SP2 på CD, men den bliver afvist p.g.a manglende eller forkert nøgle

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-10-04 15:40

Hejsa

Hvis du har formateret din maskine,så må du jo have brugt nøglen da du installerede xp igen.

Hvis jeg har misforstået dig kan du hente everest home her

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Den kan fortælle dig hvilken nøgle du har.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 07-10-04 15:55

Da jeg inst. XP PRO igen efter formateringen, blev jeg selvfølgelig bedt om nøglen. Da jeg jo ikke havde den, skrev jeg, blot for at prøve, mit nøgle nummer fra min XP HOME. Derfra kunne jeg godt installere hele installationen. Men som sagt da jeg skulle downloade og installere SP2 opstod problemet. Alle downloads kunne gennemføres dog ikke SP2.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 07-10-04 15:56

Til briani... hvad er det fra det link på opgav jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-10-04 16:08

Hejsa igen

Klik på linket

Så skal du downloade programmet everest home edition

Når du har downloade programmet skal du installerer den,så er der et sted i programmet der fortæller dig den xp key som er på din maskine

Brian

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-10-04 16:14

fejlen opstår fordi det er en forkert nøgle
du har bare været heldig din XP Home key kunne bruges.....
normalt kan man ikke bruge xp pro key til xp home, og omvendt
derfor får nu ogå denne fejl.
så selvom du kan aflæse din "key" hjælper det ikke, før du bruger en korrekt xp key

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-10-04 18:31

Hvis du har formateret din HD, og lagt andet ind, kan du jo ikke genskabe nogle data.
Jeg vil mene at sælgeren af din lovligt købte WIN XP PRO kan give dig den, ellers må du jo sætte en ulovlig kode ind, det kan vel ikke være "særlig" ulovlig, når du har den orginale CD.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-10-04 19:04

Jeg tror du vil kunne få en ny produktnøgle hos Microsoft - prøv at ring eller skriv til dem du finder tlf.nummer og adresse her http://www.microsoft.com/danmark/msdk/content/default.asp

//bentjuul

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 07-10-04 19:15

briani......Jeg downloadede Everest Home Edition og fandt produktnøglen, men der stod simpelthen, at det var den, som jeg selv havde opgivet. Altså den der hører til min XP Home. Hvad gør man så?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-04 09:43

Hejsa igen

Jamen så må du prøve at skrive eller ringe til microsoft.

Tuborg Boulevard 122900 HellerupTelefon: 44 89 01 00 - fax: 44 68 55 10E-mail: danmark@microsoft.com

Så må de give dig en key du kan bruge,da det jo er en lovlig xp cd du har.

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 08-10-04 12:27

Tak for svaret briani.