/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
kan man andet end at kritisere hinanden?~
Fra : evp
Vist : 290 gange
50 point
Dato : 06-10-04 17:06

jeg syntes alle og enhver har mere travlt med at kritisere hinanden end at hjælpe og det har jeg i den seneste tid undret mig en del over da jeg ikke husker at have set det for et halvt år siden så spørgsmålet er : er det bare min opfattelse der er noget galt med eller kan man ikke enes om bare at hjælpe hinanden mere????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-10-04 17:27

der har da været en del på det sidste men tror det går over "må man da håbe vi fleste er vel voksene mennesker"

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-10-04 17:29

Citat
"kan man andet end at kritisere hinanden???"

Nej

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-04 17:32

Jo da - men der er vist nogen ind imellem som godt kan lide at provokere - men du har da stadig mulighed for hjælp og at hjælpe andre.
Sådan har det været i de par år hvor jeg har deltaget.
Bruger til bruger hjælp virker stadig i vid udstrækning, som jeg opfatter det.
Eyvind.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 18:26

Ja, det kan man da for jeg har da hjulpet flere her på det sidste og har da også noget i gang hvor løsningen er lidt sejg.
Er der noget konkret du har i tankerne for man skal jo ikke finde sig i hvad som helst, men der er jo også nogen der er så ligeglade med andre, at de betragter det som en ret at få hjælp også selv om de er flabede og nærmest håner dem der hjælper. Det er for øvrigt heller ikke noget byt selv om det er trist.
Luk nu op for posen og lad høre hvad der driller og lad os få en åben og ærkig diskussion om det.

Kommentar
Fra : evp

Dato : 06-10-04 18:26

godt du kom forbi emesen jeg mener du tidligere har været mig behjælpelig

Kommentar
Fra : evp

Dato : 06-10-04 18:32

BjarneD.. jeg takker da også dig for den tidligere hjælp << Alle >> jaa jeg så lige de indlæg med det der "svampe noget" dog vil jeg ikke blande mig i dem da jeg ikke ved hvad der ligger til grunde for det... og så faldt jeg over et indlæg hvor en person spurgte om noget med dyresex hvor han ( efter min mening ) blev svinet til på det groveste.... dog ser jeg ikke dyresex som noget i min smag men han spurget vel af en eller anden grund ...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-10-04 18:52

Gi'r emesen ret.
Grunden til at det virker så fremtrædene, er jo nok kandu's 'Seneste 25' liste.
Det sørgelige er (syntes jeg) at disse 'ligegyldige' mudderkastningsmultiindlæg ,får kørt dem der seriøst vil have hjælp.
Man har en profil og her burde der måske have været en mulighed, for at slå visse kategorier fra. eks. smaltalk.
Kandu er jo mange gange en afspejling af det virkelige liv.
Visse politikere hævder jo også sig selv, ved at fortælle at de andres løsning ikke du'r,
uden egentlig selv at komme ,med en løsning.
Det jo også tit at kandu, bli'r kritiseret for dets virkemåde, men ingen her har vel selv prøvet at køre sådan, jeg mener, de kunne vel bare
selv lave noget bedre.... Næ, det er nemlig nemmest at kritisere.
Og,,,Og,,,Og,,,,, øh stopper her.... Ingen nævnt, ingen glemt

Denne fra vist nok Storm. P. siger jo sådan set det hele.
Citat
Alle taler om vejret.
Ingen gør noget ved det.

Hvordan gør man sin græsplæne grønnere end naboens ?
Man finder fejlene i naboens, i stedet for at gøde sin egen !

Nå! Jeg har ikke mere tid, da jeg vist skal til, at lave en 'forsvarstale'
på min lille lykketals-spøg, der hurtig, blev større end jeg havde troet.
http://www.kandu.dk/dk/spg/50847
Ps. ingen kritik tak

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-10-04 19:24

Rettelse:
Det sørgelige er (syntes jeg) at disse 'ligegyldige' mudderkastningsmultiindlæg ,
får kørt dem der seriøst vil have hjælp, ud af denne liste.
Gi'r osse BjarneD ret.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 07-10-04 15:40

Jeg tror I er for negative, mens den her "Svampekamp" har kørt, er der jo mange inklusiv mig selv, der har fået seriøs hjælp på Kandu - og man bestemmer jo selv om man vil blande sig i "Svampetrådene", eller?????

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 18:29

Jeg roser faktisk brugere der kommer med en brugbar løsning !

</SELVFED>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-10-04 20:59

Husk skip ugebladene, brug kandu.
SMIL